Відома модель Лінда Роден, якій зараз майже 80 років

«Що може бути більш бажаним ніж купити нову помаду чи крем для обличчя? Жити довше». Так починає свій огляд нового тренду лонджевіті (від англійського слова “longevity” — довголіття) редакторка Vogue Business (США) Натейша Скотт. І йдеться не просто про довголіття, а про розумне довголіття. Цей запит став дуже актуальним, судячи зі звіту про глобальні споживчі тренди від Euromonitor International. Опитування, в якому брали участь понад 40 тисяч респондентів, демонструє, що вони свідомо змінюють свої звички, покращують розпорядок дня та більше займаються фізичним та ментальним здоров’ям. Їхня мета — довше жити добре.

Сплеск цього тренду пояснюється тим, що тривалість життя стала довшою. До 1900 року люди в середньому жили 40 років. У XX столітті цей показник почав зростати, і у ХХІ продовжує свій ріст. Наприклад, у 2021 році середня тривалість життя сягнула 71 року, а в багатьох розвинених країнах перевищує 80 років. І якщо колись зростанню довголіття сприяли покращення особистої гігієни, санітарних умов життя, розвиток медицини й технологій, підвищення рівня життя та покращення умов праці, то тепер тривалість життя залежить від його якості, наповненості. Акцент змістився на продовження “років здоров’я” – періоді, прожитому у гарному стані, фізичному та емоційному.

Нове сприйняття довголіття і принцип longevity — не про те, щоб просто додати роки до життя. Це про те, щоб додати життя до років

Читайте також:

Тому, аналізує і авторка Vogue Business, і експерти Ezra.com, які також написали про цей тренд, зараз стають особливо затребуваними різноманітні профілактичні засоби, які дозволяють підтримувати фізичну й розумову активність якомога довше. Йдеться також про цифрові технології для моніторингу здоров’я, занять фітнесом та підтримки здорового способу життя.

Окремий напрям, який стрімко розвивається завдяки прагненню до розумного довголіття – жіноче і сексуальне здоров’я, особливо продовження активного життя після менопаузи і попри вікові зміни.

Маємо надію, що longevity стане не лише трендом року, а й увійде у культуру нашого повсякдення. Адже тіло — це машина, за допомогою якої ми підтримуємо життя, і тому так важливо піклуватись про нього, підтримувати його у гарній формі, щоб мати бажання та ентузіазм жити. Та силу і стійкість долати труднощі.