Ірина Титарчук про об’єднання українських жінок-підприємиць
Цей проєкт також допомагає й популяризує українські бренди та наші традиційні ремесла на міжнародних ринках
Цей проєкт також допомагає й популяризує українські бренди та наші традиційні ремесла на міжнародних ринках
Об’єднанню Oplich – менш як рік, а він уже згуртував понад три десятки українських підприємств, створених жінками, організував кілька бізнес-воркшопів і представив українські товари на міжнародних виставках. Ідея такої ініціативи виникла під впливом війни та за запитом підприємиць.
Власними силами в нинішніх умовах підкорювати закордонні ринки, брати участь у міжнародних виставках чи презентаціях важко. Гуртом, при обопільній співпраці, залучивши донорську підтримку таке здійснити значно легше. Це добре розуміють в ініціативі Women IN, створеній громадським об’єднанням «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі». Його очільниця Ірина Титарчук уже не перший рік займається підтримкою українських жінок-підприємиць. У липні 2022 року в партнерстві з брендом YAKUSH і консалтинговою групою One Philosophy вона заснувала проєкт Oplich.
Журнал «Українки» дізнався про нього після виставки Ambiente – найбільшої у світі виставки споживчих товарів, яка щорічно проходить у Франкфурті-на-Майні. На ній був представлений окремий український стенд десяти українських брендів домашнього декору. Їхня участь стала можливою саме завдяки ініціативі Oplich – проєкт зібрав, організував та презентував наших виробників на Ambiente за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Основним напрямом Oplich є посилення співпраці між українськими підприємцями зі сфери креативних індустрій для розширення каналів збуту, виходу на міжнародні ринки та популяризації українських брендів у світі. Проте, окремо ми приділяємо увагу навчальним семінарам та менторським сесіям, відповідно до потреб учасниць.
Проєкт розвивався стрімко. Всі координатори напрямів – від розробки лого та дизайну до відбору підприємиць – працюють як волонтерки. У нас є відповідальні за комунікацію та відбір брендів, дизайнерка з брендів та з візуального оформлення документів (каталог та різні брошури) тощо. У травні ми узгодили основні напрями співпраці та колектив і вже у липні ми стартували. Перші 10 бізнесів ми відібрали за сім днів:
● She flowers — компанія, яка займається декором, композиціями, свічками із сухоцвітами та стабілізованими квітами;
● Anzyhome — крафтова майстерня, де вручну створюються предмети домашнього декору та меблі;
● YAKUSH — екологічне виробництво з переробленого гутного скла;
● Luxury Linen — підприємство з виготовлення лляної постільної білизни та інших предметів побуту з льону;
● Zvyazani — виробництво традиційних українських килимів ручної роботи в сучасному виконанні;
● WOOD MOOD candles — виробництво дерев’яних свічок;
● Vita Khaidurova (vita95art) — виготовлення виробів з кераміки;
● YASYK — майстерня автентичного українського вишитого декору у сучасній інтерпретації;
● Jane and Mery — виробництво виробів з гутного скла, живопис;
● LoraShen — мануфактура декоративно-прикладної кераміки, виготовлення ваз, кашпо та ялинкових прикрас.
У команді організаторів – шість осіб. Наразі в ініціативі беруть участь понад 35 підприємств, ми налагодили співпрацю з трьома зарубіжними партнерами.
Ми пишаємось співпрацею з Програмою USAID “Конкурентоспроможна економіка України”, яка підтримує стартапи й малі та середні підприємства (МСП) з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатись перевагами міжнародної торгівлі. Наша співпраця почалася у 2019 році та триває досі. Ми маємо чудові результати і багато історій успіху жінок нашої спільноти.
Ще одним партнером, співпрацю з яким цінуємо, є нідерландська організація LifeLine Ukraine. Вже рік вона активно підтримує Україну через наставництво для жінок-підприємиць, надання обладнання та мікрофінансування, постачання неспоживчих товарів та енергетичних рішень (генераторів) у малому та великому масштабі, навчання за фахом ІКТ українських ветеранів та їх родин.
Уже 15 підприємиць отримали підтримку різного формату, ми запустили з ними веб-платформу WomenINTrade EUA, що має за мету сприяння масштабуванню бізнесу через експорт, менторство та мікрокредити.
Ми розпочинаємо співпрацю з однойменним проєктом O’plich – гастрономічною лавкою, міською бістрономією та баром, які дуже тепло відгукуються про наш проєкт Oplich. Як виявилось, засновники дуже давно хотіли запропонувати нам співпрацю, але їх повідомлення загубилось. Нам звідусіль надсилали скриншоти їх закладу із запитанням “а ви бачили…”. Тому, коли ми написали їм і, нарешті, зустрілись у всіх були мурахи від перспектив об’єднання двох ініціатив зі схожими не тільки назвами, а й цінностями.
У межах проєкту Oplich організовано багато заходів щодо підтримки жінок-підприємиць в напрямі покращення бізнес-процесів, пошуку партнерів на зарубіжних ринках та використання додаткових можливостей по представленню продукції на міжнародних виставкових заходах. Це були семінари та навчальні воркшопи. За три місяці існування ініціативи ми провели 10 безплатних воркшопів.
Ця ініціатива стала можливою за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Десять брендів ініціативи Oplich представили понад 100 виробів з асортименту своїх продуктів на цій міжнародній виставці. За 5 днів, які вона тривала, українські компанії провели 5 зустрічей щодо оформлення замовлень та співпраці, а також отримали 100 контактів потенційних партнерів та клієнтів.
У співпраці з LifeLine Ukraine задля пошуку партнерів на іноземних ринках, зокрема ринку Королівства Нідерланди, ми реалізували ряд проєктів:
Також наразі ми плануємо та узгоджуємо додаткові активності для учасниць проєкту Oplich. Зокрема, проведення поп-апу в співпраці з O’Plich – гастрономічною лавкою, міською бістрономією та баром в одному просторі. Ще у планах презентація продукції на міжнародній конференції New AG International Annual Congress, що проходитиме 18-19 квітня в Барселоні, Іспанія.
Співпраця та якість брендів-учасниць. Маємо гарні відгуки від покупців їх продукції та підтримку від партнерів.
Вони сильні, гнучкі, швидкі в прийнятті рішень. Ми доносимо основне повідомлення: українські бренди якісні та сучасні, українським бізнесам можна довіряти. Їх активне промотування пов’язано не тільки з війною та іншими викликами ведення бізнесу в складні часи, а перш за все з якістю їх продукції. Так буде і після нашої перемоги, і покупець має це розуміти.
Своєю чергою і виробники мають розуміти: від їх активності та ефективних дій залежить їхнє майбутнє.
Наша Cozy Christmas Gift Basket мала дуже хороші відгуки – як продукція найвищої якості. Вироби здивували клієнтів своєю функціональністю: сучасним дизайном та екологічними рішеннями. Міжнародна виставка Ambiente також показала активну зацікавленість українською продукцією, попри те що це, як зазначали відвідувачі, не дешевий товар. Тобто ціна в просуванні українських товарів на експорт не має бути вирішальною перевагою.
Ми намагаємось підтримати різні/інші бізнеси. Ми їх не виділяємо за брендами, кількістю клієнтів або промоційних кампаній. Часто розкручений бренд може бути в боргах (або мати постійні касові розриви), а маленька кав’ярня в селищі фінансово стала і утримує персонал з п’яти осіб. А подекуди малий бізнес з великим потенціалом не хоче масштабуватись. Кожен шукає свій шлях. Щоб не бути голослівною назву вам п’ять українських брендів які не менш захоплюють аніж відомі і розрекламовані. Це Anzy Home, YAKUSH, Vesna, DARI jewelry, Vita Khaidurova.
Сміливості. Креативності. Часу на промоцію. Розуміння важливості бути видимими. Фінансової підтримки.
Постійно купуємо та носимо. З останнього придбаного жакет з написом Україна у бренду jjsquee та свічка WOOD MOOD в учасниці ініціативи Oplich.
Не всі бізнеси хочуть заробляти мільйони. Партнерство та підтримка – це те, що долає будь-який виклик.
В особистому плані – навчив відпускати: людей, проблеми, проєкти. Досі вчить емпатії та подоланню синдрому FOMO. Хочеться встигнути все, але це неможливо.
Щодо проєктів… Вчимося співпрацювати та бути терпимими до помилок (своїх та інших).
Основним потенційним напрямом ми визначаємо партнерство через довгострокову співпрацю. Тому в межах ініціативи Oplich активно працюватимемо над промоцією платформи WomenINTrade EUA та пошуком партнерів як для реалізації продукції на зарубіжних ринках, так і для співпраці та створення спільних продуктів на кроссекторальному рівні між жінками-підприємицями з різних країн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: