Поганий шеф: що робити, щоб його не “вбити” і спокійно працювати
П’ять професійних порад від фахівця і одна дилетантська порада від нашої редакції
П’ять професійних порад від фахівця і одна дилетантська порада від нашої редакції
Поганий шеф… Що це за “біда” знають щонайменше 75% працівників, якщо вірити дослідженням, наведеним українським сервісом з працевлаштування work.ua. Саме така величезна кількість тих, хто вважає відносини з керівником причиною постійного стресу на роботі. Навіть якщо шеф чи шефиня поза роботою або на корпоративі цілком нормальна людина, все одно службові обов’язки, субординація, форс-мажори хоча б раз призводили до «контри»: претензій, зауважень, повчань та «улюбленого» всіма підлеглими доручення «переробіть!».
Як з цим співіснувати, якщо робота в цілому подобається, іншої нема і не передбачається, як і зміна керівника?
Я не психолог, але дозволю собі пораду з власного досвіду: від самодурів і самодур треба тікати. Якщо йдеться не про тимчасове «притирання характерів», яке на роботі буває так само як і в шлюбі, в перший час існування під одним дахом. Якщо йдеться не про разове потрапляння під гарячу руку – керівники теж люди і теж можуть «зірватися». Якщо йдеться не про ці два випадки, то як казали в одному відомому фільмі «біжи, Лола, біжи». Нервова система важливіша, лікування психосоматики обійдеться дорожче, аніж нинішня зарплатня, повірте.
І, зрештою, на роботі ми проводимо 5 днів на тиждень, а дехто й 24/7. То чи варто їх витрачати на вічне насилля над собою?
На тому ж сервісі з працевлаштування work.ua я прочитала поради Пітера Економі, автора книг про менеджмент та різні типажі босів. Він дає п’ять порад, які допоможуть… ні, не потоваришувати з диктатором, а хоча б спокійніше працювати під його «пильним керівництвом» – доки вистачить терпіння.
Порада перша. Не ставайте також поганими
Пліткувати з колегами про те, який начальник «придурок», жалітися кожному – марна справа. Його це не змінить, а вас поставить в один з ним ряд – за рівнем непорядності. Зосередьтеся краще на роботі – чим краще ви її виконуватимете, тим впевненішими в собі будете і тим сміливіше зможете протистояти і заперечувати безпідставним претензіям або вказівкам. Виключно мовою цифр і своїх результатів.
Порада друга. Не мовчіть
Якщо ви вважаєте, що керівник прискіпується, поводиться негідно, необ’єктивно, непрофесійно, скажіть йому це в очі. Але сам на сам і максимально спокійно, гідно і на конкретних прикладах, а не у вирі емоцій. Якщо шеф – людина не дурна, хоч і з важким характером, то має вас навіть заповажати за чесну позицію, готовність до діалогу і бажання працювати нормально.
Порада третя. Знижуйте свій рівень залежності від керівника
Справжні лідери й хороші керівники допомагають підлеглим рости, дають достатньо свободи у рішеннях та діях. Але при цьому ваш розвиток – це перш за все ваша справа. Тим паче при керівникові-деспоті. Намагайтеся якомога більше завдань, справ перевести в автономний від нього режим виконання. Знайдіть спосіб, як це зробити. Скажімо, виконуйте найскладніші завдання, коли його нема в офісі, коли він вас не смикає, не відриває, перейдіть у відділ, де над вами буде заввідділу, з яким шеф ладнає краще, перейдіть на дистанційну роботу врешті решт – зараз це цілком можливо.
Порада четверта. Залишайтеся вірні собі
Оточуйте себе тим, що допомагає вам заспокоїтися: навушники з музикою, трав’яний чай, «дзвінок другу» – що завгодно. Поганий керівник – це лише одна людина з вашого оточення. Його час мине, а вам із собою жити все життя.
Порада п’ята. Вчіться на його помилках
Не тільки хороший начальник може нас чомусь навчити, але й поганий. Уважно спостерігайте за його поведінкою та пообіцяйте собі ніколи не бути таким, як ваш шеф.
А ще краще, самі станьте шефом – лідеркою у своєму колективі та самі керуйте своїм життям. Зокрема, й тим, хто гідний бути вашим очільником, до кого варто дослухатися і за ким слідувати.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: