Українські майстрині підкорили головну дизайнерську виставку у США
У Shoppe Object Winter 2025, яка щорічно проходить в Нью-Йорку, взяли участь 6 брендів, створених нашими жінками
У Shoppe Object Winter 2025, яка щорічно проходить в Нью-Йорку, взяли участь 6 брендів, створених нашими жінками
Shoppe Object – одна з найпрестижніших подій у дизайнерській галузі. Це велика виставка товарів для дому та подарунків у Нью-Йорку, що відбувається щосезону вже 7 років поспіль і користується великою популярністю у виробників та користувачів. І в такому поважному міжнародному заході взяли участь українки! Більш того, одна з майстринь, багатодітна мама, працювала на виставці разом з немовлям!
Шість українських брендів домашнього декору, створених нашими жінками, представили дизайн та ремесла – це, зокрема, WOOD MOOD, :dodomoom, WOOLBERRY, LoraShen, Singaevska Decor, Anzy Home. Додамо, що дівчата брали участь у виставці згуртовано – на українському корнері Ukraine Designs, який формує TradewithUA, альянс українських крафтових виробників домашнього декору, і вже вдруге представляє таким чином Україну на Shoppe Object.
Українські дизайнерки привезли на міжнародну виставку широкий асортимент товарів: в’язані аксесуари, дерев’яні вироби, вироби з вовни, кераміку, свічки й подушки. Естетичних, екологічних, якісних. Тож не дивно, що це користувалося попитом у американської аудиторії. Дівчата отримали комерційні замовлення й запрошення до співпраці з магазинами і готельними мережами. А головне – показали світові наш унікальний дизайн, що поєднує багаті традиції та сучасний стиль.
«Українки» розпитали учасниць виставки, як це – представляти власні бренди на виставці в Нью-Йорку
Цей проєкт ми реалізували виключно власними силами – без грантової підтримки чи залучення фінансування. Було складно, але це можливо. І для всіх, хто вагається чи переживає, що без грантів нічого не вийде, підтверджуємо: вийде.
З нами увесь цей час був наш маленький помічник, як ми його жартома називали, – Sales Associate. Це наша п’ята дитина, а часу на декрет у мене зараз просто немає. Тож усе відбувається разом із ним – на руках, у слінгу, без зупинок. Він старався бути чемним, а ми – забезпечити йому комфорт. Це таке собі жонглювання балансом, як і все в нашому багатодітному житті.
Наша майстерня знаходиться в Гостомелі, на в’їзді в Бучу. Я сама з Харкова, мій чоловік – із Херсона. На 24 лютого 2022 року наша родина й бізнес опинилися в найгарячіших точках, адже столярний цех також був у Харківській області. Ми зупинилися, бо фізично не могли працювати – спершу займалися лише питаннями безпеки. Але як тільки після деокупації Гостомеля відновилося електропостачання, ми повернулися й відбудували пограбовану майстерню. Бо робота дає сенс, силу і можливість допомагати іншим. А ще – дарувати затишок домівкам через наші свічки, що зігріває врешті й нас самих.
У жіночому підприємництві завжди багато особистого – засновниця вкладає в продукт свої цінності
Саме так я відчуваю WOOD MOOD. Тому у нас тільки натуральні матеріали: фермерський бджолиний віск, чисті ефірні олії, які я сама обирала б для себе і своїх дітей, та дерево – матеріал, що дозволяє відчути єдність з природою в кожному моменті. Бренд :dodomoom також розвиває й відкриває любов до дерева, але інкаше – через пристрасть до строгості та лаконічності форм і водночас до безмежних можливостей та комбінацій, процесу декорування, що дарує справжнє задоволення.
Об’єднавшись, ми стаємо сильнішими – ця ідея лягла в основу створення TradewithUA, Альянсу українських крафтових виробників декору для дому. Разом з Анною Змієвською, засновницею Anzy Home, ми знайшли спільні цінності, бачення та візію, що допомогло нам згуртувати інші бренди й зробити наші голоси гучнішими. Конкуренція – це умовність, справжня сила – в партнерстві. Важливо дружити у своїх секторах, ділитися досвідом та підтримувати одне одного. Адже перед нами цілий світ.
Вже 10 років ми створюємо сумки та аксесуари з натуральної повсті, 100% вовни мериноса. Ми самі привозимо її з Баварії. Любимо цей матеріал за його довговічність, скульптурність, стійкість до вологи та екологічність. І можемо бути на 100% впевнені, що при створенні наших аксесуарів жодна вівця не постраждала.
У нас є й програма з переробки повстяних сумок, що були у використанні, – #woolberryrefresh. Тобто ми займаємося ресайклінгом наших виробів. Клієнти можуть повернути нам ношені сумки: я сама особисто їх розпарюю, чищу та виготовляю зі старого матеріалу яскраві брелоки, як ми вже кілька років продаємо з благодійною метою та передаємо виручку НГО «Україна БЕЗ смiття», зокрема, фінансово підтримуємо станції глибокого сортування відходів у Києві. Також ми є резидентами маркету Всi.Свої.
Наша майстерня знаходиться у самому серці Києва, на Подолі. Ми народилися після Майдану, на хвилі інтересу до українського продукту, пережили пандемію та початок повномасштабної, коли на пару місяців відправки закордон стали неможливими і наш американський онлайн-ринок (ми продаємо вироби на Etsy) завмер.
Та роки випробувань показали, що ми сильніші, ніж припускали
Зараз ми продовжуємо роботу навіть в умовах вимкнення електрики, а після серії успішних дизайн-маркетів у Копенгагені та Амстердамі закупили потужні генератори, які дозволяють нам продовжувати роботу в умовах блекаутів.
Вже після початку повномасштабної ми взяли участь у Milano Design Week, Milano Fashion Week та ось уже вдруге – у Shoppe Object. Вважаю, що такі ініціативи є критично важливими для малого бізнесу в Україні. Незважаючи на війну, американський ринок готовий до того, щоби вибудовувати серйозні довгострокові відносини з нашим бізнесом у сфері дизайну.
Ідея поїхати до Нью-Йорка і уявити свій продукт американському ринку наживо народилася за два дні до повномасштабної війни, коли ні я, ні Настя (Анастасія Бурзі) не думали, що за кілька днів ми опинимося під бомбами, адже 24 лютого ми з сином поїхали в село під Макаровим, куди дуже швидко зайшли танки окупанта…
Тоді я й подумати не могла про те, що WOOLBERRY не лише продовжить своє існування, а й вийде на новий рівень. Як то кажуть: не завдяки, а всупереч. Саме поєднання автентичних крафтових брендів стало для нас трампліном для розвитку на американському ринку.
Читайте також: Перша бізнес-леді Галичини Климентина Авдикович: як вдова українського професора стала королевою шоколаду
У 2010 році ми зібрали команду найкращих флористів України й почали творити унікальні декорації. А згодом пішли далі – заснували власне керамічне виробництво, щоб створювати не просто гарні речі, а предмети з душею, з історією.
Так з’явилася колекція «Сади Марії», яку ми зробили разом із Фундацією родини Марії Примаченко. Ми хотіли, щоб її мистецтво знову зажило в українських домівках і водночас заговорило до світу. Бо малюнки Марії Примаченко – це не просто кольорові фантастичні звірі. Це про силу культури, яка вистояла, про пам’ять, яку неможливо стерти, і про натхнення, яке торкається кожного. У нашій майстерні ці образи оживають у вазах MARY’S GARDEN і в новорічних прикрасах ZODIAC ZVIROKROOT.
Кожен елемент створений вручну, бо для нас важливо, щоб ця краса не втрачала свою енергетику, тепло людських рук
У 2022 році ми вперше показали «Сади Марії» світові – зокрема, на виставках у Парижі, Maison & Objet та в рамках Paris Design Week. А вже цього року здійснили ще один важливий крок – представили колекцію в США на SHOPPE OBJECT, найбільшій американській виставці дизайну. І це лише початок. Ми віримо, що українська культура має звучати на повний голос, і ми робимо усе, щоб цей голос лунав звідусіль.
Читайте також: Валентина Саніна: киянка, яка одягала Голлівуд і Грету Гарбо, а та відбила у неї чоловіка
Бренд Singaevska ми заснували разом із моєю мамою. Вже понад 16 років ми працюємо у сфері текстильного декору, а також створюємо вироби, що поєднують українські традиції з сучасним дизайном. Зокрема, подушки з ручною вишивкою.
Одним із наших улюблених проєктів є колекція подушок Oberig. У них ми стилізуємо традиційні українські орнаменти та форми, адаптуючи їх до сучасних інтер’єрних трендів.
Кожна подушка – це не просто елемент декору, а історія, вплетена у текстиль, яка додає будь-якій оселі тепла й затишку
Ми віримо, що наші подушки допомагають зберігати та популяризувати українські символи, роблячи їх частиною повсякденного життя. І прагнемо, щоб кожен відчув тепло та натхнення, яке ми вкладаємо у кожен виріб.
Читайте також: Варвара Каринська: українка, яка створила балетну пачку, працювала з Далі й отримала «Оскар»
Наш бренд створює стильні та екологічні товари для дому та дитячі товари, поєднуючи традиційні ремесла з сучасним дизайном. Але починалося все не з бізнесу, а з хобі моєї мами. Вона обожнювала в’язати, і якось ми разом почали експериментувати: робили сумки й рюкзаки з товстої пряжі. Тоді якісні матеріали було важко знайти, тому ми нарізали старий одяг, купували футболки в секонд-хендах. Навіть не усвідомлюючи цього, ми вже тоді займалися апсайклінгом.
Згодом наше захоплення переросло в справу життя. Сьогодні Anzy Home – це команда з 20 людей. Ми вручну створюємо килими, пуфи, кошики, дитячі люльки та інший декор. Наші вироби знайшли власників у понад 30 країнах світу, а новорічні прикраси стали хітом у США та потрапили до топ-20 за версією британського Home Beautiful. Також про наши люльки для новонароджених нещодавно написав міжнародний журнал Business of Home.
Повномасштабна війна змінила все. Ми евакуювали виробництво з Харкова до Кам’янського на Дніпропетровщині
Читайте також: Соня Делоне: полтавка, яка започаткувала французьку моду
Довелося швидко адаптуватися, шукати нові шляхи постачання матеріалів, але головне – ми зберегли проєкт, який є серцем нашої команди. Попри всі виклики, не просто вистояли, а й розвиваємось. Anzy Home сьогодні – це не лише про красиві речі, а й про підтримку жінок-ремісниць. Ми даємо можливість працювати з дому, поєднуючи творчість із родиною.
Наші вироби – не просто інтер’єрний декор. Це історії. Це дотик до традицій, до тепла людських рук, до чогось справжнього. Зараз світ готовий відкривати для себе Україну не лише через новини, а й через її мистецтво, дизайн і крафтове виробництво. І ми раді бути частиною цього процесу.