«Чи ви заміжня? Чи плануєте дітей? Як відреагуєте на запрошення піти до ресторану?» — дівчата часто чують такі питання на співбесіді. «Чи це нормально?» – таке питання поставили ми HR-експертці сайту rabota.ua Тетяні Пашкіній і от що почули.

«Давайте одразу домовимося стосовно того, що вважати некоректним. Інколи некомфортне запитання ейчара має досить невинне підґрунтя. Скажімо, є вакансія керівника довгострокового проекту. Потрібен фахівець, котрий буде працювати не менше трьох років.

СПІВБЕСІДА ЯК РОЗВІДКА

В ейчара є багато способів, щоб дізнатися, чи зможе кандидатка втриматися стільки часу на посаді, бо буде вкрай незручно, коли посеред проекту наша керівниця піде у декретну відпустку – що тоді з тим проектом робити? Один із способів – розповісти про плани й очікування компанії, другий – спитати в кандидатки про її особисті плани на найближчі роки – одруження, народження дітей тощо. Але, погоджуся, не всім рекрутерам вдається бути тактовним і ненав’язливим, розпитуючи претенденток про їхнє власне життя. Співбесіда – це партнерські стосунки. Тому й ставлення у сторін одна до одної базується на взаємній повазі. І цілком справедливо, коли під час розмови ви зауважуєте, що поставлене питання некоректне і не будете на нього відповідати.

Не треба влаштовувати скандал або істерику – спокійна інтонація буде ефективнішою

СТРЕСОВІ УМОВИ

Іноді компанії спеціально для кандидатки створюють нервову атмосферу. До прикладу, є вакансія асистента власника компанії, у якого крутий норов. І під час спілкування ейчар може попередити про це претендентку й продемонструвати, скажімо, у рольовій грі, як цей норов інколи проявляється. Тоді ви вже самі вирішуєте, чи комфортно вам буде працювати в такій атмосфері, чи оберете для себе щось інше, більш прийнятне. Колись я була свідком ситуації, як сама кандидатка в секретарки влаштувала керівнику «стрес-інтерв’ю», видаючи спокусливі аванси, чим здивувала й насмішила його.

НЕПРИСТОЙНА ПРОПОЗИЦІЯ

Звичайно, в роботодавців різні корпоративні культури, різні стилі управління і через це можливі варіанти, коли, наприклад, керівник упевнений, що його асистентка має бути «2 в 1» – і працівник, і коханка. І, скажу чесно, не кожна з нас відкидає цю вимогу. Інколи дівчатам здається, що так легше зробити кар’єру. Це спірна думка, але залишимо її тим, хто з цим згоден. Звичайно, якщо розмова відбувається увечері в ресторані, легко припустити, що вам можуть запропоновувати щось не зовсім пристойне. Але, знову ж таки, тільки вам вирішувати – погодитись на запрошення чи коректно відмовитись. Та якщо ви вже зголосилися на таке спілкування, то маєте усвідомлювати, чим воно може закінчитися.

Зараз на ринку праці є багато пропозицій від компаній, які мають коректну гендерну корпоративну культуру. Тому, якщо ви засумнівались, краще перестрахуватися і обирати серед перевірених роботодавців. Запитайте у знайомих, які вже працюють у вашого потенційного наймача, пошукайте в інтернеті відгуки колишніх працівників цієї компанії. Підходьте зважено до своєї професійної перспективи. І все буде добре!»

Тетяна Пашкіна також підказала україночкам, як реагувати на ейджизм на роботі – вікову дискримінацію, читайте тут.

Фото Тетяни Пашкіної, а також з відкритих джерел.