Жінки вперше переважають у всіх професійних категоріях українських медіа
ГО «Жінки в медіа» оприлюднила щорічне дослідження гендерного профілю
ГО «Жінки в медіа» оприлюднила щорічне дослідження гендерного профілю

У 2025 році Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення спільно з ГО «Жінки в медіа» продовжила системну роботу з моніторингу стану гендерної рівності у сфері медіа. Ця робота стала можливою завдяки фінансовій підтримці проєкту Ради Європи «Захист свободи слова та свободи медіа в Україні — ІІ фаза (SFEM-UA)»
Щорічне дослідження «Гендерний профіль українських медіа», проведене вже втретє поспіль, є частиною комплексних дій регулятора, спрямованих на впровадження принципів рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у діяльність українських редакцій.
Дослідження відбувається в умовах триваючої агресії рф проти України, яка вже понад одинадцять років впливає на роботу українських медіа, а понад три — у фазі повномасштабного вторгнення. Війна суттєво змінила кадрову структуру, фінансову спроможність, безпеку працівників і працівниць.
Отримані дані дають змогу оцінити динаміку змін у кадровій структурі, управлінських практиках, підходах до соціальної відповідальності редакцій та готовності медіа впроваджувати внутрішні політики рівності.
Цьогоріч зібрано 245 анкет від медіа, у яких загалом працює 7184 співробітників та співробітниць

Майже 25% редакцій узагалі не мають жодної з таких політик, що вказує на потребу у подальшій інституціоналізації рівності, особливо на місцевому рівні

Водночас організатори дослідження наголошують, що перевага жінок у сфері, яка вимагає високої емоційної залученості, значного навантаження та часто невисокої оплати, не є ознакою рівності. Залишається очевидним розрив між кількісною присутністю жінок і їхнім доступом до керівних посад і ресурсів впливу.
