Франко-українська торгово-промислова палата обрала переможниць премії «Створено жінками-2024». Цього року була подана рекордна кількість заявок – 425, а спектр інтересів підприємиць був дуже широким і різноплановим: від сфери біотехнологій та насінництва до металообробки та пошиття одягу.


Ольга Лекова

І місце, поїздку в Париж та 150 тис. грн на розвиток бізнесу отримала Ольга Лекова, ARTSTUDIOLEO, з проєктом Recast plastic, який з переробленого пластику виробляє меблі для укриттів. Історія бренду почалася в 2014 році, коли Ольга переїхала із Донецька до Києва та заснувала свою компанію. У 2022 році Ольга вирішила використовувати ресурси відповідально та створювати щось значуще для суспільства, особливо в складні часи війни, тоді й зʼявився стартап Recast Plastic, що перетворює пластикові відходи на стильні та функціональні меблі. «Наша місія – створювати меблі, які є не лише функціональними, але й сприяють збереженню довкілля, – пояснює Ольга Лекова. – Ми віримо, що кожен предмет, створений нами, робить світ трохи кращим». Recast Plastic прагне стати лідером у галузі екологічного дизайну, надихаючи інших на відповідальне ставлення до ресурсів та екологічну свідомість. 

Марина Коршевнюк і Грегуар Дате Forvis Mazars

ІІ місце, 100 тис. грн. та коучінг від Forvis Mazars у програмі X Factory отримала Марина Коршевнюк, засновниця Apixmed. Це інноваційна біомедична компанія, що впроваджує новітні технології в клінічну практику. Війна в Україні принесла неабиякі складнощі, але компанія змогла адаптуватися та продовжити  роботу завдяки відданості  команди та підтримці міжнародних партнерів. «Ми використовуємо найсучасніші технології, такі як: штучний інтелект та біоінформатика – для покращення якості медичного обслуговування та безперервного вдосконалення процесів у системі охорони здоровʼя, – каже Марина. – Наша візія полягає у створенні комплексної платформи, яка обʼєднає пацієнтів та медичних працівників, забезпечивши ефективну та персоналізовану медичну допомогу. Сьогодні ми виділяємо значну частину наших ресурсів на підтримку ветеранів та людей, які постраждали внаслідок війни».

Анна Павлусь

ІІІ місце, 100 тис. грн. від Michelin та чек вартістю 50 тис. грн. від Crédit Agricole виборола Анна Павлусь та її підприємство WHEELNY, яке виготовляє адаптивний одяг для людей з інвалідністю, що пересуваються на колісних кріслах. Історія бренду почалася в 2016 році, коли Анна отримала травму спинного мозку та була змушена пересуватися на візку. Тоді вона зіткнулася з проблемою зручного та естетичного одягу для людей з інвалідністю. Як модельєр-конструктор першу модель вона розробила для себе. «Кожна модель ретельно розроблена з урахуванням особливостей сидячого положення, щоб забезпечити максимальний комфорт та свободу рухів, – говорить Анна. – WHEELNY прагне не лише дарувати комфорт, а й підкреслювати індивідуальність. Стильний дизайн та різноманіття фасонів дозволяють кожному знайти одяг, який підкреслить його особистий стиль та подарує відчуття впевненості в собі».


Данута Кріль

Приз симпатій журі та 50 тис. грн. отримала Данута Кріль, із брендом GUCULIYA – це главрецька чорнодимна кераміка. Офіційним початком проєкту можна вважати 2021 рік, коли була створена перша колекція під назвою «Гуцулія.Тіні». Її натхненням стала атмосфера фільму Параджанова «Тіні забутих предків», старих гуцульських хат, сімейних столів при свічках, приглушених тонів, сильних образів людей та діалогу з предками. Данута зазначає: «Для мене було відкриттям, що багато людей не знає про  унікальну технологію чорнодимленої кераміки. Це стало символом того, що мені слід йти шляхом переосмислення та заглиблення в українську спадщину». Попри те, що Данута виросла у звичайному міському середовищі, відчуття свого коріння завжди було їй властиве. Вона є провідником, який транслює звʼязок між поколіннями, адже інтуїція веде її до глибин української культури.

Ольга Мелих

Спеціальну відзнаку «Сталева жінка» для підприємиці, яка працює у вкрай «нежіночому» секторі, отримала Ольга Мелих, керівниця компанії «Квота», яка виготовляє прес-форми для лиття пластику та надає послуги з обробки металу й пластику.

Також спеціальні відзнаки та призи від наших партнерів отримали:

Наталя Ольшанська
  • Наталя Ольшанська, ТОВ «Фамберрі» – сучасні агротехнології та інновації переробки органічного кизилу – 100 тис. грн. від UKRSIBBANK.
  • Тетяна Ковпак, Центр хребта Постава – заклад, що практикує нехірургічне лікування захворювань хребта та суглобів – 100 тис. грн. від Семарк.
  • Іванна Білоус, Nasivanky – крафтове виробництво насіння овочів та квітів відкритого запилення, авторські продукти харчування – 1 рік запасу продукції Yves Rocher.

Цьогоріч року ініціатива «Створено жінками» проводиться вже вшосте. Започаткована Франко-українською торгово-промисловою палатою (CCIFU) Премія має на меті підтримати жінок-підприємиць, які продовжують вести свій бізнес навіть під час війни. 

Гаель Весьер – Посол Франції в Україні

За цей час в конкурсі взяли участь 1100 жінок, близько 35 переможниць отримали 800 тис. грн. на розвиток бізнесу. Конкурс «Створено жіками 2024» став особливим символом стійкості та незламності українського духу в умовах повномасштабної війни, блекаутів та невизначеності.

«Ми вражені кількістю та якістю заявок, які отримали – 425, – говорить Мод ЖОЗЕФ,  директорка CCIFU. – Це свідчить про стійкість та про entrepreneurial spirit українських жінок навіть у найскладніші часи. Ми пишаємося тим, що можемо підтримувати цих талановитих жінок та сприяти їхньому успіху».

Мод Жозеф – Директорка ТПП Франція

Серед галузей, у яких працюють учасниці конкурсу, перевагу мала освіта (67 заявок), мода (45 заявок) та продовольство (40). Серед інших лідерів – ресторанна справа, промисловість, сільське господарство, медицина, спорт, косметична продукція, інформаційні технології, архітектура й будівництво та багато інших. Географія заявниць – Київ (79 заявок), на другому місці Львів (28 заявок), третє ж розділили Івано-Франківськ та Кривий Ріг (по 16 заявок). Переважна більшість компаній, а саме 375, мали від 1 до 10 працівників, в 4-х компаніях працювало більше 50 осіб.

Переможниця конкурсу і журі: Тетяна Шевроле, Мод Жозеф, Гаель Весьєр, Марина Бардіна

Навіть під час війни жіночий бізнес в Україні активно розвивається. Більше половини (59%) нових ФОПів, створених у 2024 році, належить саме жінкам. Для порівняння – у 2023 році їхня частка становила 57%.

Цьогоріч жінки-підприємниці цього року заснували понад 43 тисячі ФОПів, демонструючи стійку тенденцію до зростання економічної активності. Найбільш популярними сферами діяльності для жінок-ФОПів стали: надання індивідуальних послуг (89%), роздрібна торгівля (68%), інформаційні послуги (63%).