Слава Жила: «За умови великої концентрація жінок вони перетворюються в неймовірну силу»
Інтервʼю з відомим режисером про театр для розумних, любов і жінок
Інтервʼю з відомим режисером про театр для розумних, любов і жінок
Театральний продюсер, режисер, засновник і тренер театральної школи «Supertask», лауреат театральної премії «Київська пектораль», заслужений діяч мистецтв України – все це про Славу Жилу. Нещодавно театральне життя Києва збурила його «Сойка» за новелою Івана Франка «Сойчине крило», яку Слава поставив у Київському муніципальному Театрі «Актор» і перетворив класику на містичний сеанс психоаналізу. Вистава «Всі ці жінки» за пʼєсою Роберта Тома «8 люблячих жінок», яку відвідали Українки, теж має креативне й інноваційне прочитання. Втім, нічого дивного – яскраві творчі особистості проявляють себе саме так. Власне, наша розмова з режисером вийшла теж дуже яскравою й творчою.
Не повірите, але я не керую Київським академічним театром «Актор» з 2021-го. Того року я виграв конкурс на заміщення посади директора-художнього керівника Театром юного глядача, який очолював до 2023-го. Наразі 100% мого театрального життя – це, в першу чергу, режисура. Далі – моя театральна школа та продюсування великої кількості антрепризних вистав, у яких грають зірки театру, кіно та телебачення. Постановки багато гастролюють Україною та подекуди закордоном.
Складність мого театру (якщо ми говоримо про режисеру) полягає в тому, що це – театр для розумних. Неможливо прийти на виставу не підготувавшись, не прочитавши щось про те, що буде відбуватися на сцені. Звісно, непідготовленому глядачу теж буде цікаво і він буде сприймати виставу, проте заглибитись у художні світи буде трішки складніше.
Тобто глядач, який готується до моїх вистав, отримує бонус-приз і сприймає всю строкатість сценічних барв, які тільки можливо осягнути у моїх перфомативних виразах
Ця п’єса про те, що за умови великої концентрація жінок в одному місці вони перетворюються в неймовірну силу і всі, хто зустрінуться на їхньому шляху та будуть заважати, можуть отримати великі проблеми. Ба більше, скажу назвою ще однієї відомої п’єси: «Обережно жінки!»
Любов рухає світом, і театр може бути побудований виключно на любові. В першу чергу, на любові до актора. Адже без кохання і театр не театр, і мистецтво не мистецтво. Любов – це одна із форм конфлікту. Вона буває гостра, взаємна, страшна, щира, яскрава. І це завжди має бути цікаво на сцені.
Тут головне втриматися на цьому лезі, не впасти у вульгарність. Взагалі, секс на сцені складно грати, а вони часто поруч із любовʼю
Із розумними. Інтелектуали та освічені люди, а якщо вони ще й зі смаком, набагато легше осягнуть мене та справляться із задачами, які я перед ними поставлю.
Ой, мої актриси зізнались, що тільки через рік почали повністю довіряти мені та розуміти, що я від них хочу. Це я вже не кажу про глядача, який іде дивитись відому бульварну комедію, а потрапляє на справжній хорор.
Поки у моєму режисерському доробку спільних проєктів це «Всі ці жінки» та комедія «Готель «Президент». Ми зі студійцями запланували на осінь документальний театр, але про це трохи згодом.
В оксамитовий сезон в Одесі ставлю італійського театрального казкаря Карло Гоцці, київську публіку потішить «Лускунчик» у Театрі ляльок, а наступного року я готую премʼєру опери «Дон Жуан» у Дніпрі. Поки запрошую на виставу «Сойка» до Театру «Актор», премʼєра якої відбулась у лютому цього року.
Мріяти – це наразі розкіш, тож мої мрії шалені та прагнуть всесвітніх сцен для реалізації мистецького потенціалу. Мрію про кінець війни. Щоб до нас приїздив увесь світ подивитися на український театр, а ми їздили дивитися на їхні.