«Українки» вже писали про команду молодих акторів, випускників КНУТКіТ ім. Карпенка-Карого, Катерину Чікіну, Максима Яковлєва і Вероніку Мішаєву, які зробили свій важливий внесок у спільний шлях до перемоги: створили телеграм-канал казочок для дітей «Павлуша і Ява», згодом – фонд ім. Марини та Валентини, призначений для адресної допомоги нашим воїнам. А нещодавно вони запустили новий масштабний проєкт – благодійний аукціон «Продаю для ЗСУ».

Казочки і не тільки

Справжнім акторам є місце й у театрі воєнних дій. Хтось зі зброєю в руках пішов захищати рідну землю, хтось залишився в тилу, але й тут знайшов собі корисну справу. Зрозумівши, що культурна діяльність, якою вони займалися в силу професії, не змогла запобігти війні, Катерина, Максим і Вероніка вирішили працювати на перемогу тут і тепер. Ключовим було бажання отримати максимум з того, що вони вміють та люблять. Саме так виникла ідея створення telegram-каналу «Павлуша і Ява» з аудіо-казками для дітей, які можна слухати і в бомбосховищах або далеко від дому. Адже добре слово – це теж свого роду терапія. До запису казок акторами разом з колегами долучилися й селебритіз – фронвумен гурту The Hardkiss Юлія Саніна, актриса й телеведуча Лілія Ребрик, телеведучий та голос національного відбору Євробачення Тимур Мірошниченко. Писали про цю ініціативу тут.

Коли канал «Павлуша і Ява» об’єднав більш як 150 тисяч підписників, команда акторів задумалася над тим, як би правильно скористатися таким великим охопленням. Й створила Фонд ім. Марини та Валентини (названий на честь покійних мами й бабусі Максима), щоб безпосередньо акумулювати кошти й допомогу для воїнів напряму. Перша адресна допомога була спрямована колегам – акторам театру та кіно, що наразі служать у лавах ЗСУ.

Наразі вже зібрано близько $7000, які реалізували на допомогу військовим, зокрема, батальйону «Свобода»

Ініціатори аукціону “Продаю для ЗСУ” Катерина Чікіна, Максим Яковлєв і Вероніка Мішаєва
Ідея аукціону

З часом, як це часто буває, кількість донатів зменшувалася, й команда почала шукати нові варіанти залучення коштів. Саме так виник аукціон «Продаю для ЗСУ». Цікаво, що ідея його з’явилася за день до того, як Сергій Притула оголосив аукціон картини Марії Примаченко. Це породило багато жартів про те, що шпигуни фонду Притули скрізь, однак молоді люди на це не зважали й раділи, що такий формат працює.

Вони вирішили залучити якомога більше медійно впізнаваних людей, щоб збирати максимум коштів на потреби армії. Також для них важливим було максимально автоматизувати процес проведення аукціону й співпрацювати із закордонними аукціонними домами. Для цього необхідним був сайт зі зручним та інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Через технічні проблеми його створення зайняло майже три місяці, але актори часу не гаяли – заручилися згодою кількох відомих людей і навіть отримали поштою один з лотів.

І ось 3 серпня аукціон нарешті стартував. Його було анонсовано та відкрито у прямому етері «Сніданку з 1+1» під час інтерв’ю з Оленою Кравець – однією з селебритіз, що зголосилися брати участь у проєкті.

Також до аукціону долучилися Олег Скрипка та команда Левів на Джипі. І, певно, це тільки початок

Приємне з корисним

Як працює аукціон? Запрошена зірка долучається до проєкту і виставляє свій лот, а також відео-звернення, аби всі були певні у справжності й прозорості аукціону. Команда публікує лот разом з початковою сумою та мінімальним кроком ставки. Два тижні аукціон триває: кожен охочий може поборотися за лот від зірки і, купивши для себе, допомогти Україні.

Зробити ставку просто – варто лише зареєструватися на сайті, залишивши e-mail, номер телефону, ім’я та прізвище. Після закінчення аукціону його організатори зв’язуються з переможцем – тим, хто зробив найбільшу ставку (якщо він не відповідає впродовж дня, лот пропонується учаснику, що посів друге місце). Далі зірка записує вітальне відео-звернення персонально для переможця. Врешті-решт, після переказу зазначеної суми на реквізити фонду, лот відправляється переможцю – у будь-який куточок світу (окрім росії та країн, що підтримують війну, звісно). А фонд переказує кошти на потреби ЗСУ. У розділі звітності можна подивитися, куди пішли саме ваші.

Сьогодні, коли через пару рукостискань кожен може привітатися будь з ким, аукціон – це надзвичайна можливість, купуючи для себе, допомогти країні. Самі зіркові учасники аукціону, до речі, іронічно називають себе «сєлєби» – адже більше не існує розмежувань та поділів на відомих чи ні, впізнаваних та ні. Віднедавна всі ми, українці, разом. І важливим є лише те, що всі ми прагнемо перемоги. 

Історія вчить, що добро завжди перемагає зло. Так буде й зараз. Тож тримаймося одне одного та тримаємо одне одного. Долучайтеся!