Джой Мангано: мати-одиначка, яка створила сучасні швабри і заробила на них $3 млрд
Вона придумала сотню приладів для побуту, без яких ми не уявляємо свій дім
Вона придумала сотню приладів для побуту, без яких ми не уявляємо свій дім
Джой Мангано знають у США так само як Опру Вінфрі чи Марту Стюарт – як і вони, ця жінка створила себе сама. Але спершу створила купу побутових дрібниць, без яких навіть ми, українки, не уявляємо свою оселю. І не підозрюємо, що ту ж швабру з витискачем ганчірки та вішаки з кріпленнями придумала звичайна мама трьох дітей, яка ледь зводила кінці з кінцями.
Щоб спростити і полегшити собі життя, вона взялася вдосконалювати побутові речі, якими щодня користувалася. А заразом полегшила життя всім жінкам і стала… мільярдеркою. За її історією зняли голлівудський фільм “Джой”, їй присвятив окрему статтю журнал Forbes Woman. Самі прочитали із задоволенням і ділимося з вами – хтозна, може й серед вас є майбутня українська Джой Мангано 🙂
Джой Мангано з дитинства виявляла інтерес до винаходів. Наприклад, у 12 років вона вирішила використовувати тостер для смаження не лише хліба, а й інших продуктів. Щоправда, після пробних маніпуляцій тестер згорів 🙂
В 16 Джой почала підробляти у ветеринарній клініці. Там їй прийшла ідея флуоресцентного нашийника для собак і котів, який міг би врятувати домашніх улюбленців від загибелі під колесами автівок. Втім, Мангано через юність і брак досвіду не запатентувала свій винахід. А через рік компанія Hartz Mountain Industries випустила аналогічний нашийник.
У 1978 році Джой отримала ступінь бакалавра з ділового адміністрування в Університеті Пейс, але попрацювати за фахом їй так і не вдалося. Вона підробляла офіціанткою, менеджеркою з бронювання авіаквитків, продавчинею.
За цей час встигла вийти заміж, народити дітей і розлучитися. У 33 стала матір’ю одиначкою. Щоб прогодувати себе з дітьми, розривалася одразу на кількох роботах. «Були часи, коли я лежала в ліжку і думала: «Я не знаю, чим сплатити рахунки», – згадувала Джой.
Її життя в той час зводилося до біганини по колу: робота в офісах і хатня робота. Якось миючи підлогу, вона порізала палець об крихти скла від розбитої дітьми склянки. Тоді, згадувала Джой, в неї й промайнула думка: от би мати швабру з ганчіркою, яку не треба витискати, і не псувати руки.
Перший прототип чудо-швабри вона майструвала просто дома, вклавши дітей спати. «Коли мені кажуть, що для реалізації ідеї потрібні умови, кошти, помічники, я відповідаю: це все відмовки. Такий підхід вас лише обмежує. Якщо щиро фокусуватися на ідеї, ви обов’язково досягнете того результату, на якому фокусувалися», – вважає Джой.
У 1990 році в автомайстерні свого батька вона виготовила першу партію швабр, які не потрібно було витискати руками – перші 100 штук Miracle Mop. На устаткування й матеріали їй знадобилося 100 000 доларів. Вона взяла позику. А повернути змогла лише 10 000. Її винахід – її чудо-швабри ніхто не хотів купувати! Хоча Джой давала рекламу в журналах, пропонувала свій товар місцевим магазинам.
«Люди думали, що я з’їхала з глузду: я будь-де намагалася продати їм швабру. Вони казали: «Але ж це лише швабра, у нас є своя, стара!». Втім, Мангано не здавалася. У 1991 році жінка зареєструвала компанію Arma Products і отримала ефірний час у відомому в США телемагазині. І ця перша велика удача ледь не обернулася для Джой повним фіаско: від хвилювання вона не могла вимовити ані слова.
Все ж опанувавши себе, жінка розповіла про переваги свого винаходу – щиро, по-людськи, як мама, якій доводиться щодня вичищати підлогу. Через пів години ефіру телеканал отримав 18 000 замовлень швабри. «Телефони збожеволіли, ми продали все», – згадує той день Джой. Вона тут же вирішила відкрити виробничий цех.
Ідея бізнесу 🙂 Жіночі історії: про «бізнес вдів» і Джулію Тофану, яка отруїла 600 чоловіків
Продажі Miracle Mop в 1995 році перевищили 1 мільйон доларів. І весь цей час Джой продовжувала рекламувати і продавати свої швабри сама – в ефірах, телемагазинах, у рекламних роликах. «Я така ж як усі. Я мама. Я працюю, в мене є будинок, який потрібно прибирати, побут який потрібно організувати. В усіх жінок однакові турботи, і я їх вирішую», – ділилася Джой, і продажі після таких слів зростали ще дужче.
У 1997 році компанія Ernst & Young назвала Мангано жінкою – підприємцем року Лонг-Айленду. А в 1999 році Джой продала свою компанію Home Shopping Network, якій належав телемагазин. Сума угоди не розголошувалася. Мангано залишила за собою посаду президента компанії.
Гасло Мангано – бюджетні розв’язання буденних проблем. Наприклад, вона придумала набір окулярів для читання для тих, хто постійно їх губить. Окуляри мають стандартні лінзи, дешеву оправу, зате їх можна розкласти в усьому будинку і не шукати, де ти їх залишив востаннє. Джой придумала різні кольори оправ в наборі, щоб окуляри гарно поєднувалися. Просте рішення, яке тут же оцінили 13 мільйонів покупців.
Інший хіт Мангано – вішаки для одягу з гумовими накладками, щоб одяг не сповзав. Їх не встигли виставити для продажу, як тут же розкупили майже 800 мільйонів штук. Лише за першу добу продажів ароматизатори для дому, створені Джой, розійшлися в кількості 180 тисяч штук. У 2001 році HSN продав понад 5 мільйонів швабр у всьому світі.
Схожа історія про українську мільйонерку: Як українка заробила мільйон на нарощуванні вій: бізнес-історія Юлії Субботіної
У 2017 році виторг за всю продукцію Мангано склав понад 3 мільярди доларів, а її особистий капітал у 2020 році оцінили в 70 мільйонів доларів. Джой посідає 77 місце в рейтингу 100 найбільш креативних людей у бізнесі і входить до списку ТОП-10 найкреативніших бізнеследі. Мангано зареєструвала понад 100 патентів і товарних знаків. Колись навчена нашийниками для тварин, вона патентує все, що придумала. Навіть якщо схоже вже анонсував інший виробник, то й що? Джой впевнено реєструє свою версію.
«Щоб почати, не обов’язково мати досвід чи знання. Треба просто почати. В дитинстві нас не лякають невдачі. Ми будували вежу з кубиків, не хвилюючись, що вона може впасти», – сказала Джой в одному з інтерв’ю.
Хороші поради, поки ви не Джой Мангано: 6 способів відкласти гроші, коли грошей вічно нема
У 2015 році, надихнувшись невигаданою історією жіночого успіху, компанія 20th Century Fox випустила фільм «Джой» з Дженіфер Лоуренс в головній ролі. У 2017 році підприємниця видала книгу «Inventing Joy: Dare to Build a Brave & Creative Life», продажі якої також складають вагому частину її нинішніх доходів.
Кілька років тому мільярдерка покинула HSN через зміну керівництва компанії. Зараз вона продовжує працювати над новими винаходами і так само як і двадцять років тому, всі новинки продає сама в прямих ефірах. Втім, не лише в телемагазинах, а й соцмережах, ютуб каналі – впевнено і сміливо освоюючи нові технології.
Одна з останніх розробок Джой – набори санітайзерів Clean Boss, які вона випустила під час пандемії. Джой створила фонд, який допомагає початківцям у бізнесі, також співпрацює з організацією UN Women, яка займається розширенням прав жінок.
«Кожна з нас – мрійниця. Ви зумієте пробитися незалежно від того, хо ви і звідки. Ви можете змінити своє життя як я змогла», – запевняє Джой Мангано. Колись – звичайна домогосподарка, а зараз жінка, яка заробляє не один мільярд. На щастя, жінок-мільярдерок більшає – розповідаємо тут Хто вони: 10 найбагатших жінок світу в 2021 році за версією Forbes.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: