Чи платити в маркеті за пошкоджену чи розбиту річ: що кажуть юристи
Коротко про права споживачів, продавців і "агресивну підприємницьку практику"
Коротко про права споживачів, продавців і "агресивну підприємницьку практику"
Питання, чи платити в маркеті за розбиту чи пошкоджену річ, може виникнути навіть у дуже акуратних і законослухняних покупців, як от у наших дівчат з редакції журналу “Українки”. Нещодавно в однієї з нас вислизнула з рук пляшка шампанського. У звичайному маркеті «на районі». Вислизнула і розбилася вщент. І ми за неї таки заплатили, бо совісні, але було у цьому законі підлості кілька «але».
А ми ж дівчата виховані, ми таке нахабство не любимо. Тому подумки порахували до десяти і, перш ніж заплатити завдану шкоду, сказали: «Значить так…» – ви можете сказати так само, запам”ятовуйте…
І саме ті ж адміністраторші мають звести ці ризики до мінімуму: від безпечної розкладки товару до якісного асортименту. В нашому випадку, наприклад, треба було розвантажити стіл, щоб ту ж пляшку можна було спокійно взяти, не зачепивши іншу.
Змусити можуть лише власна совість і справедливий суд. І то, якщо та ж адміністраторша суду доведе, що ми навмисне жбурнули шампанським об підлогу. А до тих пір, поки товар не оплачено, він є власністю магазину і всю відповідальність за його цілісність несе теж магазин.
Так і скажіть. Стаття 19, той самий закон про захист прав споживачів. А будь-яка агресія – перешкоджання руху, хапання за руки, примусове “затримання” чи погрози «я зараз поліцію викличу» – протизаконна. У відповідь викликайте поліцію самі.
Головне, зберігайте впевненість і спокій. Ми, на жаль, не змогли 🙂 Тому таки оплатили розбите шампанське і купили нове – треба ж було зняти стрес 🙂
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: