“Своя людина”: як знайти спільну мову з будь-ким
5 порад від агента ФБР, як прихилити і нового клієнта, і злу свекруху
5 порад від агента ФБР, як прихилити і нового клієнта, і злу свекруху
Не те щоб ми хотіли схитрувати або навмисне справити враження, але є такі співрозмовники, з якими ну дуже непросто розмовляти, а знайти спільну мову потрібно. Той самий норовливий начальник чи прискіпливий замовник, чи новий партнер, та навіть свекруха – теж не завжди вгодиш. Так-так, вчили ще в школі про щирість і чесність у спілкуванні. Цього ніхто не скасовує. Але професор психології, він же колишній спеціальний агент ФБР і нинішній письменник Джек Шафер у своїй книзі «Вмикаємо чарівність» радить до тих чеснот додати кілька речей, які підсвідомо розслаблять навіть невиправного буркотуна. Пити на брудершафт навряд чи після цього будете, а от доброзичлива розмова має скластися.
Дозвольте себе виправити чи допомогти і обов’язково подякуйте. Зробіть це навмисне, але максимально натурально. Скажімо, розповідаючи щось, «сплутайте» рік – вкажіть не нинішній, а минулий, сідаючи за стіл, «ненароком» скиньте серветку. Джек Шафер, наприклад, вперше читаючи лекцію новій групі студентів неправильно вимовляє якесь слово і, наче на секунду замислюючись, дає можливість комусь із слухачів його виправити, а потім, прихильно посміхаючись, дякує за уважність. Такий невеличкий жест «вбиває» одразу трьох зайців, каже Шафер. Виправляючи нас, співрозмовник починає почуватися більш впевнено, розслабляється – бачить, що ви така ж людина зі своїми слабостями, і веде вже розмову вільніше, не боячись «щось ляпнути» чи схибити.
Не про себе, кохану:), а саме про співрозмовника. Від простого жіночого «Як тобі личить ця сукня! Зізнавайся, де купила?» до суто ділового «Ви ведете такий цікавий проект. Давно ним займаєтеся?». Нам самим приємно, коли нами цікавляться, те саме відчувають співрозмовники і оцінять небайдужість до їхніх справ.
І ще: коли вам починають розповідати про свої справи, не рвіться одразу відповідати «Ой, ти знаєш, в мене було те ж саме…» і годину про своє ж розповідати. Спершу вислухайте, розпитайте і лише вкінці скажіть, що мали схожу ситуацію: повірте, ввічлива і вдячна людина теж вами зацікавиться, і от тоді ви вже зможете «назгадуватися»:)
Не дарма ще Карнегі сказав: ви отримаєте більше приятелів за два місяці, якщо виявлятимете до них щирий інтерес, аніж за два роки спроб зацікавити їх собою
Якщо хочете прихилити людину, не рвіться будь-що пропонувати допомогу, а зверніться за нею самі. «Той, хто раз зробив вам щось хороше, охочіше допоможе знову, аніж той, кому допомогли ви», – сказав колись Бенджамін Франклін, саме його іменем і назвали цей психологічний феномен. Але, наголошує Джек Шафер, йдеться не про постійне докучливе недоречне чи штучне прохання. Все має бути природно і влучно: «Підкажи, будь ласка, коли матимеш хвильку, як ви складаєте цю таблицю, не можу в ній розібратися». Наша літредактор колись таким проханням «підкупила» майбутню свекруху – так і сказала: «Світлано Іванівно, навчіть мене варити борщ так, як ви. Ваш син любить тільки ваш фірмовий рецепт, а я так не вмію». Світлана Іванівна розтанула і навчила:) Хоча літредактор вже тоді смачно готувала всі види борщів – від зеленого до червоного:)
Читайте також: Розмовний етикет: як зробити зауваження
Звісно, якщо у вас є реальні спільні знайомі чи точки дотику. Ми в редакції часто користуємося цим банальним способом з прозаїчною метою: щоб отримати справді свіжі ватрушки у пекарні напроти. Просто кажемо продавчині: «Вчора наші дівчата так нахвалювали ваші булочки – ну такі вже смачні, такі свіженькі були, собі хочемо». І все! Продавчиня розчулено усміхається, нас запам’ятовує і дає нам не просто свіжі, а й найрум’яніші ватрушки. Так, ми хитрі:) У ділових перемовинах, до слова теж. Завжди готуємося до зустрічей, згадуємо хто що чув, казав про людину чи компанію і принагідно в розмові згадуємо: «Знаєте, наші спільні партнери з агентства «Ла-ла-ла» були на вашій лекції – дуже задоволені, цитували одне ваше дослідження…»
Після щирої і професійної похвали кожен намагається підтримувати своє добре ім’я і репутацію. Ми так само:)
І таким чином дала вам привід об’єктивно відзначити її риси чи досягнення. Умовно кажучи: «Ви швидко справилися з цим завданням. – Нам довелося відкласти інші проекти і підключити весь відділ, тому й вклалися в потрібний термін. – Ви справді молодці!». Кожному хочеться, щоб всі знали, який він молодець, – і ви це підтвердили:)
Ці “спецагентські” поради – так – маленькі маніпуляції, але без них інколи важко тим, хто працює з людьми, з різними і не завжди адекватними. Сподіваємося, ви використаєтеїх лише на благо і ненав’язливо – як заповідає Джек Шафер.
Але якщо якийсь «неадекват» вас все ж допік, то у тих же психологів ми вивідали прості способи, як швидко заспокоїтися – читайте тут.