Євгенія Сагайдак зуміла буквально за рік буденний обов’язок кожної з нас – помити, почистити, поскладати – перетворити на власну прибуткову справу та ще дати роботу іншим жінкам. Зараз – на шостому році існування – в її сервісі Clean Masters працює понад 30 людей. 

Взагалі Євгенія економіст за освітою і тривалий час працювала менеджером у різних міжнародних компаніях, зокрема, займалася збутом предметів інтер’єру. Але після революційних подій у країні попит значно зменшився, і заробітку перестало вистачати навіть на життя. Євгенія змушена була з’їхати з орендованої квартири – не було чим платити. А головне, народилася донечка – теж потрібні чималі кошти. Тоді й вирішила шукати підробіток, а стала жінкою в бізнесі. Як саме, Євгенія розповіла у відвертому інтерв’ю журналу “Українки”.

ПРО ГІДНІ ПРОФЕСІЇ

“Я зайшла в інтернет і почала переглядати оголошення про роботу – будь-яку. Побачила, що шукають прибиральницю для будинку, аж 350 квадратних метрів! А я завжди любила і вміла прибирати, вдома могла кожну вільну хвилинку щось підчищати, вимивати, тому й зголосилася на те оголошення. Господині будинку сподобалося, як я виконала роботу, і вона запропонували приходити до них постійно. Але цього було мало, щоб прогодувати сім’ю, і я зголошувалася на інші оголошення про прибирання. При цьому годувала доню грудним молоком, зціджувалася, бігла на наступне замовлення, там знову зціджувалася і несла додому годувати доню. Я не думала взагалі, що скажуть знайомі – з економіста у прибиральниці: мені треба було заробляти гроші, забезпечувати дитину, винаймати житло. Я взагалі байдужа до стереотипів. І мене не ображає статус прибиральниці. Прибиральниця – це важлива і благородна професія: вона забезпечує чистоту і порядок”.

ПРО ПЕРШЕ ЗАМОВЛЕННЯ І КРАЩУ РЕКЛАМУ

“На те перше замовлення їхала, хвилюючись: переживала, чи впораюсь за день – величезний будинок, 350 квадратних метрів! До цього найбільше, що я прибирала, – квартира батьків на 65 квадратів. Окрім того, розуміла, що господарі – люди заможні, вимогливі. Але я впоралася і досить швидко – за годин п’ять. Впевнилася, що здатна й на складніші замовлення, почала братися за генеральні прибирання, післябудівельні – інколи працювала по 14 годин в день без перерви на обід. Більше року справлялася одна, але почало підводити здоров’я, а роботи ставало дедалі більше – клієнти почали рекомендувати мене знайомим, родичам, а ті – своїм. І я задумалася про помічницю. Спершу взяла одну, потім другу – і так зібрала собі команду”.

ПРО НАРОДЖЕННЯ CLEAN MASTERS

“Не лише замовлення, яких ставало дедалі більше, змусили мене замислитися над створенням власного сервісу. Я побачила, що у цій сфері є куди рости – вона затребувана, є багато постійних клієнтів, які мені довірили свої оселі, є бажання їх не підводити, є можливість працевлаштувати інших жінок, які, як я колись, шукали роботу. Так з’явився сервіс Clean Masters. 

Вже не згадаю, кому вперше повідомила про намір розпочати власну справу. Я й не бачила в цьому чогось такого визначного і взагалі не переймалася, що кому казати: я робила те, що вміла, і єдина думка, яка мене цікавила, – відгуки моїх клієнтів. Тому що саме для них я і мої колеги працюємо кожен день”.

Читайте також: 9 класних ідей для маленького жіночого бізнесу

ПРО ГРОШІ НА СТАРТ І ДЖЕРЕЛО ЗМОВЛЕНЬ

“Грошей для старту не було взагалі. На обладнання для професійного клінінгу – а воно коштує досить дорого – довелося позичати. Спершу я відкрила ФОП, згодом зареєструвала ТОВ. І потрохи-потрохи вчилася будувати бізнес. Помилок було багато, інколи навіть до відчаю, але брала себе в руки і рухалася далі – це безцінний досвід. Мені дуже допоміг у розвитку kabanchik.ua – сервіс послуг – саме звідти надходили основні замовлення. А за умовами сервісу клієнт залишає відгук про твою роботу, а це означає, що ти маєш завжди бездоганно її виконувати і щоразу покращувати”.

ПРО КЛІНІНГ-ПОСЛУГИ І ПЕРЕВІРКУ ЯКОСТІ

“Ми зростали поступово: кількість об’єктів і працівників формували з можливостей, які мали на той момент. Спершу послуги Clean Masters обмежувалися прибиранням і миттям вікон. Зараз ми надаємо більш як 20 видів: це хімчистка, чистка та шліфування різних поверхонь, прибирання території, боротьба з комахами, дезодорація тощо. 

Кожен новий співробітник обов’язково проходить перевірку «відділу безпеки», тижневе навчання та двотижневе стажування. Потім складає іспит і лише після цього може працювати самостійно на об’єкті. Якість виконання ми теж контролюємо: є певний чіткий регламент прибирання, послідовності, правил”.

Вам буде цікаво почитати і про успішний взуттєвий бізнес Angie Lee та її засновницю Анжеліку Нікітенко.

ПРО КЛІЄНТІВ CLEAN MASTERS

“Від форс-мажорів, думаю, не застрахований ніхто, на те вони й форс-мажори:) Головне – швидкість реакції і рішення проблеми. Найчастіший форс-мажор у нашому сервісі – це скасування замовлення з боку клієнта у день замовлення. Ми намагаємося тоді замінити його на інше замовлення. 

Клієнти дійсно дуже різні, і не рідко трапляються люди, яким дуже складно догодити. Але наше правило – працювати доти, поки клієнт не залишиться повністю задоволеним. Вкрай рідко, але, на жаль, буває, що людина в принципі негативно налаштована до всього і догодити їй не зможе ніхто”.

ПРО КОНКУРЕНЦІЮ В КЛІНІНГУ

“Я досі вчуся і все одно багато чого ще не знаю. Мене вчать мої клієнти, мої друзі, співробітники, приклади інших бізнесів, професійне навчання. Все навколо нас чомусь вчить. Потрібно тільки вміти помічати корисне, відсіювати непотрібне і робити висновки.

Клінінг – дуже конкурентний сегмент бізнесу. Розмістити оголошення – це добре, але цього мало. Бізнес рентабельним робить багато різних чинників, потрібно враховувати кожен, кожний окремо розвивати і вміло їх поєднувати.

Саме попит на якісні послуги прибирання підштовхнув мене розпочати ще одну справу: відкрити учбовий центр Clean Masters, де кожен бажаючий може освоїти професійний клінінг і згодом почати свою справу в цій сфері”.

Читайте також: Піти в монастир: як столичні кралі стали послушницями

ПРО ПОРАДИ ТИМ, ХТО ПРИБИРАЄ САМ

“Професійне прибирання має свої правила і секрети, але вони навряд чи знадобляться для звичайного прибирання вдома чи в офісі.Головне правило: прибирати, як для себе. Всім раджу якнайменше використовувати хімічні засоби: якщо ступінь забруднення поверхні дозволяє, краще мити її простою водою – це корисніше для вашого здоров’я. Побутовою хімією взагалі обмежуйтеся лише при генеральному прибиранні. Також раджу за можливості протирати душову кабіну після кожного прийому душу: це дозволить уникнути накопичення вапняного нальоту на стінках. Ще не використовуйте новий неперевірений засіб на дорогих і видимих ??поверхнях. Протестуйте спершу на простому аналогічному матеріалі або невидимому місці,щоб не зіпсувати потім дорогу річ”.

ПРО ТРУДНОЩІ І ПІДТРИМКУ

“Моя найбільша підтримка – мій чоловік. Він, до речі, часто бере участь в прибираннях. Він справжній професіонал у мийці вікон і хімчистці. Багато клієнтів замовляють послугу за умови, що буде саме він. Для домашніх справ часу майже не залишається, але намагаюся виділяти кілька годин на тиждень.

Головне, не боятися труднощів. Треба змиритися з тим, що вони будуть у будь-якому разі. Треба вчитися з кожної, навіть найважчої ??ситуації, отримувати досвід. Коли завжди все добре і немає проблем, ми потрапляємо в зону комфорту і наш розвиток призупиняється. Тому всесвіт і посилає нам помилки і невдачі, щоб ми могли рухатися вгору. 

І не треба намагатися зробити все і одразу. Виділіть найбільш проблемну, на ваш погляд, зону і почніть саме з неї”.

Євгенія Сагайдак розпочала власну справу на власні кошти, але багато жінок не знають, де знайти гроші на старт бізнесу. Ми зібрали вісім програм, платформ, фондів, які часто надають гранти – для жінок-підприємниць також: вивчайте тут і нехай ваш малий бізнес очікує величезний успіх 🙂