У Києві в затишному просторі Ювелірного Дому ZARINA відбулася презентація нової книжки «Перлини сенсів та ідей». Авторка проєкту Оксана Тодорова запросила на презентацію учасників спільноти Асоціації корпоративних медіа України, співробітників і представниць українських і міжнародних компаній.  

Головна мета видання – зібрати і поширити найцікавіший досвід корпоративних комунікацій. У першому розділі книжки відображено майже 40 прикладів проєктів з різних галузей за період з 2019 по 2021 роки. Вони структуровані за принципом ключових трендів і рекомендацій у комунікаційній сфері.

Це різний досвід, різні компанії, різні проєкти, але головне – це зерно непересічного креативу

На презентації пролунало багато слів подяки

Зокрема, подяка Зброєним Силам України, другому, економічному фронту і кожному українцю, який в цей воєнний час проявляє стійкість і мужність плідно працювати, навчати нове покоління майбутніх фахівців.

Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа України, авторка книжки зазначила: «Емоція, з якою вся наша команда випускає це книжкове дитя у світ – це вдячність. Насамперед, що ми не тільки живемо, але й можемо творити. Можемо проявляти співтворчість, збирати перлини сенсів і досвіду. Передавати ці знання студентам і нашим колегам зі сфери бізнесу. Я вдячна, що попри шалений стрес, кожен долучився до створення цієї книжки, додав свої компетенції, знання, емоції, досвід, енергію, увагу. Нехай вона несе в світ добро, натхнення і розвиток».

Книга надрукована на інноваційному обладнанні сучасної друкарні PrintStore Group. Але вона має значно ширші можливості, ніж звична книжка на паперовому носії.

Контент видання інтегрований з цифровим середовищем

Упродовж книги розміщені QR-коди

Ці посилання, які дають можливість перейти на більш розгорнуті презентації, відеосюжети і цифрові версії корпоративних журналів. Це значно розширює жанрову палітру і впливає на різні органи відчуття.

На офіційній частині презентації багато говорили про зміни в українському суспільстві, про віру в перемогу України і вільне життя під мирним небом. Кажуть, що нація народжується або у Великій подорожі, або у Великій війні. Українці тільки зараз, у час маштабного вторгнення ворога усвідомлюють уроки й помилки 30 років незалежності та війни, що почалась ще вісім років тому. Наше суспільство подорослішало і в останні місяці насправді проявило найсильніші якості. Наша єдність, стійкість, здатність до самоорганізації. Поряд із передовою, на якій Зброєні Сили України боронять країну, розгорнувся другий, економічний фронт. Власники і співробітники компаній проявляють рішучість до відновлення, винахідливість і сміливість діяти.  Поняття гідність, свобода і воля наповнились новими сенсами. Ми продовжуємо дивувати світ і кожен бізнес шукає нові технології та інструменти для підсилення життєстійкості, для організації безпечної роботи команди і налагодження корпоративних комунікацій.

Окремий розділ книжки присвячений теорії трансформації організації і особистості

Читачі можуть зануритись у Спіральну динаміку Грейвза і U-Теорію Отто Шармера

Також у книзі можна дізнатись бачення майбутнього України від лідерів думок Андрія Длігача і Михайла Винницького. Є розділ з коментарями представників і представниць різних галузей на тему натхнення й розвитку. Кожен запрошений фахівець зазначив свою практику або дав пораду стосовно життєстійкості та гнучкої трансформації.

У практичному розділі книги розміщені авторські кейси експертів-практиків. Крістіна Кривошеїна, керівник напрямку корпоративних комунікацій і зв’язків з громадськістю Acino в Україні, розповіла про досвід компанії в кейсі «Вишита краса, зроби свою». Цей проєкт поєднує досконалу красу української вишиванки  з інноваційними технологіями.

Вікторія Торяник, директор департаменту бренду і комунікацій, Credit Agricole Ukraine, розповіла про стратегію компанії до 2030 року та інноваційні формати презентації стратегії для 2 400 співробітників банку.

Ірина Проніна, HR & Legal Director at Lantmannen AXA, поділилась досвідом формування корпоративної культури на підприємстві «Лантманнен Акса». Це дозволило компанії за чотири дні з моменту повномасштабного вторгнення рф налагодити поставки продукції, а за два тижні повністю відновити виробництво на підприємстві.  

Титанічну роботу у воєнний час проводить Державне підприємство «Укрзалізниця». В кейсі Олександра Шевченка, керівника відділу комунікацій, маркетингу і досвіду пасажирів, ДП «Укрзалізниця» відображено кілька особливо важливих проєктів компанії.

Остання частина книги присвячена результатам дослідження, проведеного спільно з КНУ ім. Тараса Шевченка

Тема дослідження — «Зміни у корпоративних комунікаціях під час війни»

Дослідження доповнене коментарями маркетологів і фахівців з корпоративних комунікацій. Далі Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор зазначив важливу роль освітніх проєктів: «Уранці 24 лютого, коли Київ здригнувся від перших вибухів і сирен, на мій телеграм посипались запитання від студентів: «Що нам робити?», «Чи відбудуться онлайн-заняття?» Мені коштувало неймовірних зусиль опанувати себе і впевнено відповісти, що навчання не скасовується. Попри шалений стрес ми таки провели пару, на якій говорили про корпоративні комунікації. На прощання я сказав, що все буде добре і ми обов’язково зустрінемося знову… Я не мав жодних сумнівів, що ми переможемо у цій страшній війні, що настане мир і почнеться час відбудови. Але для цього нам потрібно багато працювати, вчитися самим і готувати майбутніх фахівців. Тому сьогодні ця книга набуває особливої цінності. У ній є оптимізм, глибокі думки, живі приклади й важливі сенси зі сфери бізнес-комунікацій».

Книга Оксани Тодорової стане ідеологічним містком між нашим розбомбленим минулим і чудовим мирним майбутнім 

На презентації розповідали, як вдалося зберігти команду, налагодити виробництво

Також ділилися, як описаний у книзі досвід допоміг компаніям зберегти життєстійкість. Наприклад, в компанії Лантманнен Акса була розроблена стратегія росту до 2030 року до сходинки “досконалість”, що має важливий вплив на всі напрямки діяльності підприємства.

Інформаційна партнерка проєкту, Віта Пасічник розповіла, як команда онлайн-журналу «Українки» зберігає стійкість і нарощує кількість і якість читацької аудиторії.

Для підзарядки енергетичних і креативних батарейок послухали доповідь Андрія Длігача, засновника Advanter Group, доктора економічних наук, професора. Він розповів про комунікації в воєнний час і світові тренди, важливі проявлені якості українців – співдія, свобода, гідність, іронічність.

Андрій Длігач зазначив: «Кожен освітній проєкт, який реалізується під час війни, — це маніфест нашої перемоги, впевнений крок до модернізації країни»

На обкладинці книжки перші читачі зазначили:

Олексій Радян, CEO в «Жан niche concept»: «“Бізнес повинен працювати!” — За місяці війни це стало аксіомою. У кожного бізнесмена тепер своя, нехай далеко не така за значимістю, як на передовій, але все ж таки битва. Ми зобов’язані докладати зусиль, підлаштовуватися під нові реалії, вірити й працювати на перемогу. Ми повинні підтримувати команду, бути максимально близькими до клієнтів, доносити правду про Україну партнерам з європейських країн. І в цих завданнях професійний підхід у корпоративних комунікаціях має особливе значення».

Євген Веліканов, СЕО в IPay.ua: «Кожен день ми робимо вибір між тим, що правильно, і тим, що легко. Розвивати компетенції, життєстійкість і самосвідомість сьогодні надважливо. Ми маємо й надалі об’єднуватись навколо спільних сенсів, нарощувати технологічну й інтелектуальну перевагу. Завдяки цій книзі ми зможемо обмінюватись досвідом у корпоративних комунікаціях і розробляти візію майбутнього України. Тил — наш фронт. Тримаймо його до перемоги!»

Якщо здатися і сидіти склавши руки, легше точно не стане. Отже, навіть у воєнний час бізнес, громадські організації і кожен свідомий українець працюють

Це вже сьома книжка нашої Асоціації корпоративних медіа

Резюмуючи презентацію, авторка проєкту, Оксана Тодорова зазначила: «З кожним разом у нас є про що писати, тому що сфера корпоративних медіа постійно розвивається, як і саме життя. Додаються технологіїї та інновації, змінюється контекст зовнішнього світу, проявляються тренди. Ми разом переживаємо трагічні події історії країни, шукаємо шляхи для відновлення і відбудови. Бізнес працює на допомоггу армії, сплачує податки, забезпечує безпечну роботу персоналу, впроваджує важливі сервіси в економічній сфері. А ще встигає наповнювати канали комунікації – активніше застосовує соціальні мережі, динамічний відеоконтент, додає в комунікації чат-боти і  застосунки. Увесь цей досвід зібраний і презентований у новій книзі».

Презентацію завершили на мажорній ноті розіграшем подарунків та теплим спілкуванням

Організатори події пообіцяли і надалі не зупинятись

Попереду багато нових викликів, цікавих проєктів, надихаючих зустрічей. Презентація нової книги завершилась, а життя продовжується. Компанії знаходять шляхи для підвищення стійкості та єдності,  студенти навчаються, країна продовжує працювати на перемогу України.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: