Капсульна колекція складається з об’ємних комфортних речей – таких, як кардиган, худі, сукня, пальто. Є й аксесуари – хустки, балаклави, жилети з капюшоном, шарфи-палантини і шкарпетки. Ідея об’єднати моду та мистецтво – не нова, але втілення творів найвідомішої народної художниці Марії Примаченко в трикотажних речах бренду 91LAB (RITO Group) має на меті привернути увагу до української культури, яка потерпає від рашистської навали. І вкотре нагадати, що Україна сьогодні – в авангарді нового світового порядку.

Як з’явилася ідея

Тригером для створення колекції стало руйнування російськими військами Іванківського історико-краєзнавчого музею видатної української художниці. «У ці дні в мені вирував внутрішній протест: загарбники не мають права чіпати ні наших людей, ні нашу історію: те, що наше, не належить більше нікому. І мені захотілося зробити колекцію за творами Марії Примаченко, щоб це продовжити, посилити, проявити й прокричати: не чіпайте, це наше!» – розповідає про народження ідеї дизайнерка Альона Пікуль.

На початку березня дизайнерка Альона Пікуль зробила перші ескізи колекції. Після знайомства із правнучкою художниці, засновницею БФ «Творча спадщина родини Марії Примаченко» Анастасією Примаченко ескізи трохи скоригували.

Для колекції взяли не лише відомі твори, такі як «Звір», «Опудало», а й роботи з родинної колекції, які раніше не експонувалися

Творчість в історії

«Мене вражає в цій колекції, що дизайнерка використала не просто картини Марії, а й написи – її почерк, графіку її руки, її послання до людей. Це як інший бік медалі. Бо Марія – це не просто картинка, це історія, розказана її рукою. Вона просто геніальна. Коли я одягаю ці речі, я відчуваю, як від Марії йде радість, тому що Марія теж була свого роду дизайнеркою, вона сама шила собі речі і вишивала. І не тільки собі, а й людям – вона цим заробляла гроші, коли були скрутні часи. Вона не могла й подумати, що її картини будуть на таких красивих речах таких класних брендів», – говорить правнучка художниці Анастасія Примаченко.

Твори Марії Примаченко ми впізнаємо завдяки яскравим кольорам, авторським декоративним елементам, химерним звірам і птахам. Але дизайнерка Альона Пікуль хотіла задіяти в колекції якомога більше зображень, а також показати написи художниці на звороті картин.

Тож з’явилася ідея поєднати героїв кількох робіт і написи до них на одному полотні – ніби створити скетчбук Марії Примаченко

Унікальні техніки

Ідея поєднати героїв кількох робіт і написи до них на одному полотні реалізувалася в чорно-білій графіці, зокрема у фронтменах колекції – худі й кардиганах.

Вперше бренд експериментує із новою для себе, але старою українською технологією – вибійкою. Футболки в капсулі виконані не промисловим способом принтування, а крафтовим – за допомогою спеціальної дерев’яної форми, зробленої народним майстром із Полтави Володимиром Маркар’яном, олійних фарб і методу ручного відтиску.

Ця технологія підкреслює як унікальність кожного художнього твору Марії Примаченко, так і унікальність кожного виробу з капсульної колекції 91Lab.

Крім футболок, етикетки до колекції також зроблені способом вибійки із набризком найхарактерніших кольорів Марії – жовтого, зеленого, червоного

Особливість колекції

«Капсульна колекція за мотивами творчості Марії Примаченко створювалася у непростий час, і для нас вона як гімн стійкості і життєствердності нації. Я завжди вибірково ставлюся до того, що ми створюємо. А тут ти думалось навіть не про комерційний успіх, а про те, що є можливість доторкнутися до чогось священного. Для кожного українця Примаченко – це не просто картини на стіні: коли ти читаєш написи на цих роботах, ти розумієш, що це прошито в тобі, ти з цим виріс. І те, що вийшло, великою мірою навіть перевершило мої очікування від ескізів», – ділиться враженнями Тетяна Абрамова, засновниця та СЕО RITO Group.

До аксесуарної лінійки колекції входять хустки, балаклави, розібрані жилети з капюшоном, шарфи-палантини і шкарпетки

Добра справа

Частину прибутку від продажу колекції бренд перераховуватиме на будівництво арт-резиденції і музею Марії Примаченко в її рідному селі Болотня на Київщині (архітектурний проект Yakusha Studio), яке ініціює Maria Prymachenko Family Foundation, що опікується популяризацією, охороною та захистом мистецтва Марії Примаченко.

Обличчям колекції професійна стала  модель Аліна Гончарук і правнучка художниці Анастасія Примаченко. У зйомці були використані автентичні речі з родинної колекції.

Купуємо, україночки, підтримуємо наших виробників, наше мистецтво й наш неповторний український стиль! А заразом читаємо про видатну художницю: 12 цікавих фактів про Марію Примаченко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: