“Інновації в комунікаціях”: у Києві відбувся Форум Асоціації корпоративних медіа України
Цьогоріч він пройшов під гаслом "Енергія єдності" і відзначив найкращі корпоративні медіа
Цьогоріч він пройшов під гаслом "Енергія єдності" і відзначив найкращі корпоративні медіа
Асоціація корпоративних медіа України в надихаючому просторі Fairmont Grand Hotel Kyiv провела бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності» і підбила підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України-2023».
Бізнес впроваджує цифрові інновації, більш активно застосовує штучний інтелект, динамічний відеоформат, прямі етери для комунікації між компанією і споживачами, топ-менеджерами і співробітниками. Змінюється tone of voice, компанії додають у комунікації людяність, доречний гумор, харизматичну самоіронію, сучасний смачний український сленг. Головними тематичними векторами є відображення підтримки ЗСУ; інвестиції у відбудову країни; стабілізація емоційного стану працівників; подальший професійний розвиток і навчання команди; висвітлення новин бізнесу (впровадження інновацій, розширення географії присутності, нові сервіси і продукти тощо).
Загальні висновки і ключові напрями змін у корпоративних комунікаціях визначила Оксана ТОДОРОВА, організаторка події, президентка Асоціації корпоративних медіа України:
“Компанії не лише вистояли у цей важкий кризовий час, але й зміцніли. У цьому році в конкурсі «Найкраще корпоративне медіа України — 2023» взяли участь сильні проєкти, які наочно відображають стан корпоративних комунікацій. Є навіть такі, що значно випереджають час, впроваджують інновації, зухвало ламають застарілі стереотипи в маркетингових стратегіях і тактиках. Аналізуючи проєкти колег, можна визначити наступні ключові вектори розвитку і трансформації інструментів і технологій в корпоративних комунікаціях. Компанії поступово перетворюються на медіахолдинги, які створюють професійний контент і поширюють його з урахуванням уподобань цільової аудиторії, з розумінням особливостей формату медіа і специфіки конкретної соцмережі. Від кількох каналів комунікації в соцмережах компанії впевнено переходять до створення корпоративної інформаційної екосистеми, налагоджують прямі комунікації із зацікавленими сторонами, постійно прислухаючись до відгуків стейкхолдерів. Компанії створюють портали із багатовекторними можливостями. Бізнес шукає і знаходить нові формати для мотивації аудиторії (наприклад, відкриває віртуальні магазини корпоративного мерчу, у яких працівники можуть придбати продукцію з лого компанії і розрахуватись корпоративною валютою), розширює коло амбасадорів бренду за допомогою челенджів, відкриває корпоративні університети”.
Більш детально і на конкретних кейсах своїм досвідом поділились на форумі представники і представниці компаній — галузевих лідерів. Розпочали захід із макроекономічного рівня, економічних досліджень і футурологічних прогнозів.
Валерій ПЕКАР, президент компанії «Євроіндекс», викладач Києво-Могилянської (kmbs) та Львівської (LvBS) бізнес-шкіл, розповів про головні умови перемоги України і роль бізнесу в стабілізації економіки, презентував результати форсайтів.
Андрій ДЛІГАЧ, бізнес-стратег, голова Advanter Group, професор і викладач, надіслав організаторам форуму відео з презентацією, в якій розглянув макроекономічну ситуацію, презентував результати кількох досліджень. Переглянути відео ви зможете на каналі Асоціації в ютубі. Длігач порадив, на що спиратись під час планування майбутнього, розповів, яка маркетингова стратегія дає позитивний результат і чому корпоративні комунікації відіграють важливу роль у формуванні іміджу і репутації сучасного бізнесу.
На Форумі також відбулась панельна дискусія «Тренди та інновації в комунікаціях» за участю провідних фахівчинь з маркетингу й піару
Тетяна КОЛЕСНИК, керівниця сектору КСВ ПУМБ, розповіла про подробиці проєкту «БезуМОВНА підтримка»:
“Це багатовимірний проєкт з інноваційною складовою, у якому банк зосередився на розв’язанні клієнтоцентричних, репутаційних і соціальних завдань. Екосистема проєкту складалася з наступних складових: герой проєкту — Соловейко; мотиваційна програма в чат-боті для клієнтів, не клієнтів і співробітників; власне YouTube-шоу «Безумовно, українською» (вісім випусків); спеціальний випуск «Солов’їне шоу» на тему фінансової української; пранк у тіктоці у відділенні банку з Антоном Мурафою; тулбокс для відділень банку з яскравими рекламними матеріалами і безуМОВНІ помічники — співробітники у відділеннях. Ніша, яку зайняв банк у цьому проєкті, є унікальною. Безумовна підтримка — це потужний приклад лагідної українізації. Банк вже розробляє нові проєкти для підтримки лояльності клієнтів, виходу на нові аудиторії і вирішення соціальних проблем суспільства”.
Ольга КУДІНА, менеджерка із зовнішніх комунікацій ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед», розповіла про відновлення України і підтримку громад, надану «Кока-Колою» від початку повномасштабного вторгнення, про ключові напрями цієї діяльності. Потужна допомога, яку надавала «Кока-Кола» не лише своїм працівникам, а й мільйонам українців, відображена у корпоративному фільмі.
Марія КАЙТАН, очільниця SMM-напряму фармацевтичної компанії «Дарниця», у своїй доповіді шукала відповідь на питання «Як національному лідеру знайти інсайти, які допомагають підтримувати українців?». Через повномасштабну війну хвороби загострюються, «молодшають» і загалом виникають частіше. Завдання лідера ринку — допомогти українцям підтримувати здоров’я у такі часи. Тому компанія реалізувала крос-медійний проєкт «Про здоров’я просто», де «Дарниця» ділиться викладеними простою мовою лайфхаками про здоров’я, розвінчує міфи про лікування на базі доказової медицини. Також компанія відзначає неочевидних героїв — сміливих, відданих і професійних фармацевтів, для яких вона створила щорічну премією «ДарВідзнака».
Ірина ПРОНІНА, HR & Legal Director в Lantmännen Axa, виступила з доповіддю «Бізнес в думках і люди в серці» і розповіла, як підприємницьке мислення рухає компанію вперед:
“З турботою про працівників підприємства ми організували заходи для психологічної підтримки, оздоровчий масаж, програму для дітей співробітників і створили корпоративну бібліотеку. Ми дали працівникам можливість придбати смачну корисну продукцію за собівартістю, забезпечили медичне страхування працівників. Ми дивимось у майбутнє і турбуємось про системне навчання і розвиток співробітників. У Lantmännen Business Academy ми проводимо щомісячні тренінги для лідерів компанії. Це воркшопи, фасилітації на актуальні теми, EBA-тренінги. Також компанія потужно тримає продовольчий фронт. Тільки за 2022 рік на благодійність відвантажено понад 187 тонн продукції та сировини”.
Євгенія ЛЕПЕХА, HR & Digital Marketing Manager, Lantmännen Cerealia UA, розповіла про корпоративні канали, формати й акценти в контенті:
“Ми розширюємо уявлення про корпоративні комунікації: відеоконтент з виробництва, сторітелінг співробітників, переосмислення трендів — ось що створює справжню синергію між працівниками, компанією і споживачами. Ми показуємо процеси компанії зсередини, знімаємо відео з виробництва, складу, навчання і зборів. Ми робимо публікації про нових працівників у рубриці Welcome to our team. Це живі розповіді колег про їхні перші враження від компанії, про те, як проходить адаптація, про знайомство з командою. Також ми запустили комунікацію у форматі челенджу #МояІсторіяLantmannen, у якій наші співробітники самі виступають авторами контенту. Вони розповідають свою історію роботи в компанії і передають естафету колезі. Історії співробітників виходять надзвичайно живими і збирають велику кількість реакцій і коментарів. Авторами корпоративного контенту стають наші працівники. Так компанія укріплює лояльність і розширює коло амбасадорів бренду”.
Віта ПАСІЧНИК, головна редакторка, засновниця і власниця онлайн-журналу «Українки» зазначила, що зараз потрібно укріплювати тили: вчитись жити повноцінним життям, припинити чвари, працювати на перемогу і допомагати ЗСУ. Віта розповіла про ключові напрями роботи команди журналу, про благодійні, дослідницькі, мистецькі ініціативи, які підсилюють єдність українок і відкривають нові сторінки незвіданої історії нашої країни.
На форумі підбили підсумки конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України — 2023»
У 2023 році до складу журі конкурсу увійшли: Оксана ТОДОРОВА, президентка Асоціації корпоративних медіа України, авторка семи книг на тему корпоративних комунікацій; Ірина КУЗНЄЦОВА, засновниця Simple.School, директорка DIALLA Communications і офіційна представниця Cannes Lions International Festival of Creativity в Україні; Дмитро ОЛТАРЖЕВСЬКИЙ, відомий теоретик і практик у галузі PR, доктор наук із соціальних комунікацій, професор кафедри реклами та зв’язків із громадськістю Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка; Марія БОРОДАЙ, незалежна консультантка з комунікацій, віце-президентка Української ліги зі зв’язків із громадськістю.
Цього року на розгляд членів журі в 17 категоріях конкурсу були представлені 59 проєктів від 30 компаній.
У цьому році організатори ввели додаткову відзнаку — «Інноватор 2023 року»
У цій номінації символічне «Дерево життя» отримали компанії, які показали найбільшу кількість і найвищу якість інновацій, впроваджених у корпоративних комунікаціях, а також проєкти з потужним корінням минулого і поглядом у майбутнє.
Додали енергії, фану і драйву, створили настрій свята продуктові партнери події: Coca-Cola, Lantmännen Axa, Carlsberg, Finik Family.
Форум «Інновації в комунікаціях. Енергія єдності 2023» пройшов у дружній атмосфері однодумців та колег, і це відчувається навіть на фото!
Гості Форуму мали можливість поспілкуватися, поділитися новинами та досвідом, доторкнутися до мистецтва на вернісажі картин Оксани Тодорової і за частуваннями надихнутися на нові вершини. Тому продовжуємо створювати креативні проєкти, наповнені спільними сенсами: волею до перемоги, єдністю, силою духу, доречним гумором.
Продовжуємо працювати. Наближаємо перемогу України! Підсилюємо енергію єдності і чекаємо наступного Форуму у 2024 році!