Київський тиждень критики 2020: підсумки кінофесту
Премія КІНОКОЛО, 19 фільмів, 4200 переглядів та інші факти про головну подію осені
Премія КІНОКОЛО, 19 фільмів, 4200 переглядів та інші факти про головну подію осені
У Києві завершив свою роботу Київський тиждень критики, який вже четвертий рік поспіль знайомить глядачів із найкращими новими фільмами, обраними професійними українськими кінокритиками. Цей фестиваль – одну з головних подій осені – організовує компанія «Артхаус Трафік» за підтримки Державного агентства України з питань кіно.
І хоча світова пандемія внесла свої корективи у звичні фестивальні правила, Київський тиждень критики відбувся з дотримання всіх карантинних вимог – із шаховою розсадкою в залі, масковим режимом та вимірюванням температури.
За традицією, на відкритті Київського тижня критики відбулася церемонія нагородження третьої національної премії кінокритиків КІНОКОЛО, яка була заснована в рамках фестивалю ще у 2018 році. Найкращим фільмом року було названо «Атлантиду» Валентина Васяновича.
Цьогоріч Київський тиждень критики складався з трьох програм.
До міжнародної програми увійшли хайлайти світових кінофестивалів класу «А» – Каннського, Венеційського, міжнародних кінофестивалів у Торонто, Сан-Себастьяні та Роттердамі: «Земля кочівників» Хлої Чжао, «Ширлі» Жозефін Декер, «Ще по одній» Томаса Вінтерберга, «Дні» Цая Мінляня, «Початок» Деї Кулумбегашвілі, «Новий порядок» Мішеля Франко й «Повільна машина» Джо Денардо та Пола Фелтена.
Українське кіно цього року було представлене у «Фокус: Україна-Франція» – пілотній програмі Київського тижня критики та Українського інституту, який організовує шоукейси українського кіно для міжнародної фахової спільноти. Цього року партнером виступив Французький інститут в Україні. Критики обох країн обрали фільми для фестивальної програми фільми «Атлантида» Валентина Васяновича, «Погані дороги» Наталки Ворожбит і «Номери» Олега Сенцова та Ахтема Сеітаблаєва. Також українські глядачі мали змогу подивитися французькі стрічки – «Південний термінал» Рабаха Аммера-Займеша, «Ти заслуговуєш на любов» Афсії Ерзі та «Сліпа зона» Патріка-Маріо Бернара та П’єра Трівідіка.
Ретроспективна програма цього року мала назву «Дивні дні» та містила науково-фантастичні фільми всесвітньо відомих режисерів – «2001 рік: Космічна одіссея» Стенлі Кубрика, «Відеодром» Девіда Кроненберґа, «Привид у броні» Мамору Осії, «Бразилія» Террі Гілліама, «Чужі серед нас» Джона Карпентера та «Парк покарань» Пітера Воткінса.
До речі, цієї осені пройшла ще одна визначна подія – Київський тиждень критики 2020.
Цього року на фестивалі була заснована індустрійна секція «Перший погляд» – до неї увійшли студентські фільми «Течія» Поліни Горобець, «Потерпи трошки» Любові Гончаренко, «Чачьо» Віталія Гавури, «Піца, паста і баста» Валерії Ободянської та «Двоє» Влада Вітріва. На закритому показі вони були предпредставлені провідним українським продюсерам, відбірникам кінофестивалів та кінокритикам. Відбором фільмів займалися студентки, які вивчають кіномистецтво – Валерія Плєхотко (Національний університет «Києво-Могилянська академія»), Поліна Яковлева (КНУТКіТ ім. І. Карпенка-Карого), Тетяна Осадчук (Київський національний університет ім. Тараса Шевченка).
Нещодавно також побачив світ великий міжнародний мистецький проєкт, присвячений Георгію Нарбуту, видатному українському художнику, а також графіку, ілюстратору, дизайнеру, одному із засновників і ректорів Української академії мистецтв.
У рамках Тижня критики відбулися також онлайн-дискусії, серед яких – презентація рейтингу «100 найкращих українських фільмів всіх часів», а також дискусія кінокритиків «Нова реальність: кіно під час пандемії».
А у кого буде час для прогулянок, можна скористатися можливістю і відвідати екскурсію “Читати Київ” – унікальний проєкт з оригінальним втіленням.
Сім днів кінофесту промайнув за мить: насичений, цікавий, багатий на кіновідкриття і прем”єри. Глядачі та вся кіноспільнота вже у передчутті наступного Тижня – вносимо в календар: він відбудеться з 21 по 27 жовтня 2021.