У Києві оголосили переможців 53-го КМКФ «Молодість»
Ґран-прі отримала стрічка «Медовий місяць» режисерки Жанни Озірної
Ґран-прі отримала стрічка «Медовий місяць» режисерки Жанни Озірної
2 листопада у «Будинку кіно» відбулася церемонія нагородження переможців 53-го Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість».
Ґран-прі отримала стрічка «Медовий місяць» режисерки Жанни Озірної (Україна, 2024). «Захоплюючі промені світла, що проникають до маленької квартирки. Надзвичайні актори, які розкривають глибинні людюські почуття, і разом з тим, звуки, що долинають з-за кадру. Пронизлива, чутлива історія кохання, що звучить на фоні моторошних вибухів», – розповів про фільм цьогорічний голова журі, режисер Мохаммад Расулоф.
Найкращим фільмом Міжнародного конкурсу стала стрічка «Все, що ми уявляємо як світло» режисерки Паял Кападії (Франція, Індія, Нідерланди, Люксембург, 2024).
Фільм отримав «Скіфського оленя» та грошовий приз 2,000 доларів від благодійного фонду Юлії Ігнатченко.
Спеціальну відзнаку Міжнародного конкурсу отримав фільм «Новий рік, що так і не настав» режисера Богдана Мурешану (Румунія, Сербія, 2024). «Ми були глибоко зворушені фільмом про тоталітарну систему і те, як вона намагається ламати та дегуманізувати людей. У непослуху та опорі героїв цієї стрічки є багато надії і саме тому ми б хотіли нагородити Спеціальною відзнакою стрічку «Новий рік, що так і не настав» Богдана Мурешану», – зазначили члени журі.
Найкращим короткометражним фільмом Міжнародного конкурсу, а також володарем «Скіфського оленя» та премії у 2,000 доларів від фестивалю «Молодість» стала стрічка «Ми хочемо тут жити» режисерки Александріни Туркан (Ураїна, 2023)
«Ми дуже емоційно привʼязалися до героїв цього фільму. Ця історія про дітей, які пережили жахливі тижні окупації. У кожного з них свої погляди і інтереси, але їх обʼєднує спільне бажання у вільній та незалежній Україні», – повідомило журі.
Найкращим студентським фільмом Міжнародного конкурсу стали картини «Як метелик» режисерки Іріс Ґершон Наґар (Ізраїль, 2023) та «Бася: Три короткі історії» режисера Матеуша Петрака (Польща, 2023).
«Нам пощастило відкрити для себе два фільми, які певним чином повʼязані між собою. Один фільм є портретом літньої жінки, яка готується до прощання з життям. Вона ще сповнена життєвої енергії, але водночас усвідомлює свій вік і ділиться цим усвідомленням з іншими.
Інший фільм розповідає про літнього чоловіка, який абсолютно не готовий відпустити життя. Незважаючи на свій вік, він залишається молодим душею. Він – гіпі, загублений у часі, як метелик. Його дочка створила надзвичайно ніжний портрет свого батька та, непрямий портрет своєї матері також.
Обидва фільми пропонують альтернативні погляди на процес старіння. Є багато шляхів, як можна старіти, і ці два фільми демонструють два з них. Водночас обидві роботи є напрочуд милими портретами двох людей.
Тому ми вирішили розділити нагороду за найкращий студентський фільм між ізраїльським «Як метелик» режисерки є Ґершон Наґар, та польським «Бася: Три короткі історії» Матеуша Пєтрака», – йдеться у зверненні журі.
Переможці категорії отримали «Скіфського оленя» та грошову винагороду в сумі 2000 доларів від платформи кіно і телебачення Київстар ТБ.
Спеціальну відзнаку Міжнародного конкурсу студентського кіно отримали також два фільми. Перший – «Хаос, який лишився позаду» режисера Нікоса Коліукоса (Греція, 2023). «Ми були вражені емоційною подорожжю через інтимні та складні стосунки між батьком і дочкою. Режисер занурив нас у цю історію та змусив уболівати за персонажа з перших хвилин фільму», – повідомили журі.
Другий – «Антологія річкової риби», режисерка Вєєра Ланпінпаа (Фінляндія, 2024). «Нас вразила чудова концепція, гумор, професійне виконання та глибоке розуміння форми короткометражного фільму у стрічці, де співочі риби в супермаркеті розповідають нам про світ, у якому ми живемо».
Оцінювало Міжнародний конкурс головне журі фестивалю:
«Звісно, ночами я чув звуки, і згодом зрозумів, що це іранські дрони. Це, безумовно, прикрий факт. Але я хочу, щоб ви знали: іранський народ не підтримує свою ісламську владу, і ми повинні розрізняти тих, хто виступає проти цього режиму. Народ Ірану не підтримує дії цієї диктаторської машини», – наголосив Мохаммад Расулоф, голова журі та незалежний іранський кінорежисер.
Переможцем документального конкурсу стала стрічка «Квіти України» режисерки Аделіни Борець (Польща, Україна, 2024). У своєму звернені журі конкурсу зазначають: «Обирати переможця серед багатьох чудових фільмів про складну, та все ж неймовірну реальність, в якій ми живемо, було непростим завданням. Та серед учасників був один фільм, який зміг обʼєднати усі якості документального кіно. Він розповідає історію, яка показує всю красу нашого існування і небезпеки, які нам потрібно подолати, аби ця краса не перетворилася на жахіття. Головна героїня цього фільму має сміливість, бойовий дух та вміння берегти красу живою попри всі жахи війни навіть у найтемніші часи. Приз за найкращий документальний фільм КМКФ «Молодість» отримує стрічка «Квіти України» Аделіни Борець».
В якості приза фільм отримав «Скіфського оленя» та грошову винагороду 2000 доларів від кінофестивалю «Молодість».
Спеціальною відзнакою документального конкурсу було нагороджено дві стрічки: «Проти вітру» режисерки Вані Тернер (Греція, 2024) та «Що тобі вчора снилось, Параджанов?» режисера Фараза Фешаракі (Німеччина, 2024).
Про «Проти вітру» журі зазначило: «Щоб бути переможницею, треба прагнути не лише медалей, а справедливості. Для перемоги потрібна воля, але потрібна сміливість, щоб вийти проти переважаючого противника. За красивими декораціями ховаються жахливі історії. Ця історія про волю до справедливості очима героїні, розказана з повагою до її життя та почуттів. Ми бачимо як багато болю проживає людина, що зазнала абʼюзу, перш ніж травма залишається в минулому. І як безумовна любов та підтримка перетворюють пекло на рай. Перегони завершуються перемогою справедливості і це вказує шлях для інших».
Про «Що тобі вчора снилось, Параджанов?»: «Ти мене любиш? Це просте питання лунає під час відеодзвінка з поганим звʼязком. Ми ледве бачимо зображення, але розуміємо, яка динаміка панує в розділеній політикою родині. Гумор і прихована критика додають стрічці тепла та глибини, а розумний, відкритий фінал демонструє зрілість авторів у створенні першого повного метру. З огляду на те, що шахеди літають над нашими головами майже щоночі, нам також приємно побачити інший бік іранського суспільства, і тепер ми знаємо, що насправді означає повісити завісу».
Журі документального конкурсу 53-го кінофестивалю «Молодість» були:
Фільм «Переможці» режисерки Золеен Юсеф (Німеччина, 2024) став переможцем програми TEEN SCREEN. Стрічкаотримала премію в розмірі 20000 доларів від кінофестивалю «Молодість».
Спеціальною відзнакою програми TEEN SCREEN відзначили дві стрічки:
Цьогорічним журі програми TEEN SCREEN стали учениці кіношколи в Будинку кіно:
Переможцями національного конкурсу короткометражних фільмів стала стрічка «Лелеки завжди повертаються додому» режисерки Ґали Козютинської (Україна, 2023). «За щемку сміливість приватного», – зазначило журі.
Спеціальною відзнакою національного конкурсу короткометражних фільмів було нагороджено:
«За дослідження нової дійсності через експериментальний підхід у роботі з актором».
«За невинність і ніжність, що переживуть смерть і темряву».
Журі національного конкурсу короткометражних фільмів 53-ї «Молодості» були:
Також фестивалі «Молодість» працювало журі Спілки кінокритиків України (СКУ): Алік Дарман–кінознавець, кінокуратор, куратор кіноклубу на Спаській, Альона Пензій– керівниця кіноархіву Довженко-Центру, кінокритикиня та культурна менеджерка, а також Катерина Сліпченко– кінокритикиня та мистецтвознавиця. Переможцем став фільм «Додаткові сцени» режисерів Романа Хімея та Яреми Малащука (Україна, 2024): «Мета-картина, яка розриває кордони між документальним та ігровими кіно. І розмірковує, де закінчується актор і зʼявляється герой. Актуальна форма та драматургія висвітлює звʼязок між війною і цивільним життям та тривожне існування на межі реальності».
Cпеціальною відзнакою було відзначено фільм «Відеокамера sony dcr-trv265e digital8» режисера Геника Заяця (Україна, 2024): «За експериментально-бунтівну форму, в основі якої лежать роздуми про сутность відео і камери та влучне культурологічне спостереження за еволюцією українського суспільства з початку 2000-х і до сьогодні».
Фільмом-закриття 53-го київського міжнародного кінофестивалю «Молодість» стала картина Даміана Коцура «Під Вулканом» (Польща, 2024). Представили картину виконавиця головної ролі Софія Розумовська та актриса Анастасія Карпенко.