Топ-5 трендів сезону від Ukrainian Fashion Week SS 2025
Протягом перших днів вересня Київ знову став епіцентром моди – завдяки новому сезону Ukrainian Fashion Week. Які ж його тренди варто взяти до уваги?
Протягом перших днів вересня Київ знову став епіцентром моди – завдяки новому сезону Ukrainian Fashion Week. Які ж його тренди варто взяти до уваги?
Повернення Ukrainian Fashion Week додому є дуже символічним. Адже це не лише про моду й красу, а й про війну, яка не залишила осторонь жодного українця чи українку. І про нашу незламність, і про нашу творчу енергію, яку не здатний знищити ворог. І про патріотизм, і про національну ідентичність. Словом, про все, що нам властиво.
Відкриття UFW SS25 ознаменував OPENING MANIFEST – спільна заява понад 50 найвпливовіших представників української fashion-індустрії до міжнародної спільноти. Учасники івенту тримали гасла, серед яких – «Brave to create the future» та «We design hope despite the war».
Пізніше Ukrainian Fashion Week продовжив покази у звичній локації, Мистецькому Арсеналі, хоча загалом цьогоріч таких локацій було чимало – Софійський собор, Золоті Ворота, Національна Опера, PARKOVY, книгарня «Сенс», вулиці столиці й навіть 30-й поверх хмарочосу. Тенденції нового сезону теж є різноманітними. Розповідаємо про основні.
Не дивно, що війна, яка складає значну частину нашого сьогодення й так чи інакше стосується кожного, відображається у моді. Дизайнери представили різні аспекти реагування моди на війну. Andreas Moskin вивів на подіум, окрім професійних моделей, українських військових з протезами. SIDLETSKIY звернулися до давньої культурної спадщини й обʼєднали її із сучасними тенденціями.
VOROZHBYT&ZEMSKOVA використали металеві деталі, пряжки та ціпки, аби продемонструвати витривалість та силу. VIKTORANISIMOV дослідив необмежені можливості елементів військової уніформи, які переходять і в гардероб мирного життя. Також в рамках арт-інсталяції «Creative Resistance» дизайнери представили арт-обʼєкти, тригером для створення яких стала велика війна.
Цей тренд акцентує увагу на жіночій ніжності й тендітності через протилежне, конктрастне – обʼємні силуети, наче з «чоловічого плеча». Це теж є символічним й опосередковано апелює до військової тематики, наче продовжуючи її. Проявом цієї тенденції є колекція Julya Kros «Незламні квіти», що підкреслює внутрішню стійкість та здатність адаптуватися до різних, навіть дуже складних обставин.
Обіграв одяг як броню, що транслює спокій і захищеність завдяки архітектурним формам силуетів, й апсайкл-бренд Starchak. Натхненням для створення його колекції стали традиційні українські будинки, що знайшло відображення у візерунках та деталях одягу. Моделі колекції символізують простір, де завжди панує безпека.
А це вже, власне, про чисту жіночність. the Coat by Katya Silchenko підкреслив її через цікаві силуети з драпіруванням та грою тканини. Такий крій робить образ обʼємним і водночас не обтяженим зайвим.
Ніжні складки, як у античних тогах і туніках, коли тканини обтікають тіло, підкреслюючи жіночу грацію, використав і бренд Darja Donezz. Натхненням для колекції стала «Весна» Боттічеллі.
J’amemme представив знакові плісе й напівпрозорі текстури, втіливши їх у асиметричних сукнях, TG Botanical показав колекцію, натхненну природою, з жатої тканини, що є ДНК бренду й відсилає до ґрунту як нескінченного потенціалу трансформацій. А NADYA DZYAK присвятила колекцію Chromatic унікальним ландшафтам Півдня України – Рожевим озерам і Кінбурнській косі. Їх ніжні відтінки майстерно відтворені в моделях одягу.
Цей тренд вже став вимогою часу. Все більше дизайнерів наразі віддають перевагу органічним тканинам – бавовні, коноплі чи льону, що вирощені без застосування хімії. Або ж переробленим матеріалам – наприклад, поліестеру з переробленого пластику чи повторно використаному деніму. Це не лише сприяє збереженню довкілля, а й додає унікальності.
Маніфестом такого відповідального підходу стала колекція Wild від Zharko, більшість матеріалів якої – натуральні або перероблені. Крім того, бренд використовує старовинні техніки плетіння з вторинної сировини, переважно з переробленого джинсу. Колекцію моделей з переробленого деніму представила й KSENIASCHNAIDER. А бренд Apsara використав декоративні апсайклінг-елементи, виконані з залишків попередніх колекцій.
Зараз як ніколи ми відчуваємо звʼязок з нашим корінням, культурою, традиціями. Це відображається й у моді. Колекція Gunia Project «Вільце», названа на честь деревця, що є частиною весільних обрядів, органічно включила давні символічні елементи в сучасний контекст. Усі вироби колекції створені в єдиному екземплярі без майбутньої репродукції.
Paskal представила колекцію, натхненну квітами українського вінка, що втілені в оздобленні унікальних суконь ручної роботи, Bobkova – колекцію, інспіровану українським поетичним кіно та міфічними образами мавок.
Незмінним джерелом натхнення є й українська вишивка, яка прикрасила колекцію вечірнього одягу від Khrystyna Rachytska. Автентичний крій та узори є актуальними й зараз. Як і традиційні матеріали – коноплі, льон, вовна.
Та найголовнішим трендом сезону є небайдужість і соціальна відповідальність. Донатити зараз дуже модно
Тож звертаємо увагу на благодійний проєкт 55-го сезону UFW – збір коштів на обладнання для паліативного відділення Реабілітаційної клініки Святенко (с. Циблі, Київська область). Координує збір коштів та закупівлю необхідного обладнання Благодійний Фонд «ЯНКО». Посилання на збір можна знайти тут.