Основою нової пісні в рамках проєкту Ukraine Is, ініційованого співачкою ROXOLANA, став вірш Івана Франка «Твої очі як те море», написаний наприкінці 19-го століття. ROXOLANA написала до нього музику в стилі хіп-хоп. «Чому ні? Я дуже люблю експериментувати. Мені було цікаво, чи може поезія, написана понад сто років тому, звучати зрозуміло для сьогоднішньої молоді? Чи, наприклад, якби Іван Франко жив сьогодні, як саме він би писав про свої почуття? Що б це могло бути? Трек «ФРАНКО» став моєю відповіддю на ці питання», – говорить ROXOLANA.

Вона запропонувала Народній артистці України Ніні Матвієнко виконати композицію в дуеті. Ніна Митрофанівна не з першого разу погодилась на сміливу колаборацію: «Спершу я навіть відмовилась, адже пісня звучала занадто молодіжно. Але, прослухавши ту частину, яку ROXOLANA написала спеціально для мене, я порадилась зі своїми дітьми і погодилась. Я була приємно здивована, що молода авторка розкопала Франка і зробила його настільки яскравим і зрозумілим для молоді».

Поезія Франка справді отримала нове дихання

Модний «ФРАНКО»

Зйомки відео до пісні «ФРАНКО» відбулись у залах Національного художнього музею. Цю локацію режисери Денис Маноха та Максим Шелковніков обрали, щоб показати зв’язок сучасного та класичного мистецтва. Для декорацій вони поєднали старовинні експонати з колекцій музею та сучасну скульптуру від майстерні кераміки GORN Ceramics і килими художниці Оксани Левчені.

Ще одним експериментом стали fashion-образи виконавиць. Для Ніни Матвієнко стиліст кліпу Євген Примаченко обрав вбрання LAKE та BEVZA. Для образів ROXOLANA і танцівниць він поєднав вбрання сучасних українських брендів GASANOVA, Polina Veller, Ksenia Schnaider, Lake Studio, Poustovit, Gunia Project, ARTEMKLIMCHUK із лицарськими обладунками та елементами давнього українського одягу з Музею Гончара та приватних колекцій. Так, вишитий рушник перетворився на модний топ, а спортивні штани було поєднано із плахтою та запаскою.

«Я пам’ятаю, як у школі нам розповідали, що саме Іван Франко першим почав носити вишиванку під піджак», – говорить ROXOLANA.

«Ми хотіли нагадати, що сучасна мода, як і мистецтво, це поле для експериментів, які неможливі без знання основ і традицій»

Телевізійна прем’єра треку «ФРАНКО» відбудеться 22 серпня на каналі «1+1» у програмі «Вечір прем’єр з Катериною Осадчою».

Нагадаємо, що першим треком проєкту Ukraine Is стала пісня «Очима» на слова Ліни Костенко, яка за перший місяць зібрала понад пів мільйона переглядів на Youtube. В музичному відео знявся відомий український художник Анатолій Криволап.