Шість кумедних одруківок, які коштували компаніям мільйони доларів
Пропущений дефіс у кодуванні НАСА, забута частка «не» в Біблійній заповіді та ще кілька "насолод" для філологів
Пропущений дефіс у кодуванні НАСА, забута частка «не» в Біблійній заповіді та ще кілька "насолод" для філологів
Кумедні одруківки й помилки, на нашу думку, не привід засмучуватися чи роздувати скандал і лінчування «звільніть редактора». Бува, і в наших текстах «закралась прикра помилка». Це не страшно, адже не коштує мільйони доларів, як у наведених нижче фактах. Прочитали про них на різних ресурсах. Правдивість не перевіряли – помилковість цих фактів нам нічого не коштує 🙂
Отож…
Хто б міг подумати, що через цей другорядний знак пунктуації в 1962 році впаде цілий космічний апарат НАСА «Марінер-1». Дефіс «забули» вписати у кодування бортового комп’ютера. Через це апарат, що запускали на орбіту Венери, вибухнув через 293 секунди після запуску. Як написав потім англійський письменник і вчений Артур Кларк, «Маринер-1» був знищений найдорожчим дефісом в історії.
Через пропущену в назві літеру П ледь не продали 150-річний ель за 300 доларів замість 501 тисячі. Рідкісний напій, за яким полювали поціновувачі з усього світу, виставили на аукціон. Але колекціонери замість Allsopp’s Arctic Ale у списках лотів побачили Allsop’s Arctic Ale – без подвоєної П і відмовилися від покупки, залишивши шедевральний напій на стартовій вартості лоту в 304 долари. На щастя, продавець помітив помилку до того, як пляшку вже майже віддали за ці смішні гроші першому охочому.
За цю одруківку подякували б усі гульвіси світу, щоправда, в 1631 році. Англійські друкарі випустили Біблію, пропустивши частку «не» в сьомій з десяти заповідей. Заповідь пам’ятаєте, дівчата? Про перелюб: замість “НЕ чини перелюбу” в надрукованій тоді Біблії містився ледь не заклик – чини!
Здавалося б, лише дві цифри, а через них у відставку відправили все керівництво Токійської фондової біржі і обвалився індекс Nikkei. А все через те, що в 2005 році молодий трейдер японської компанії Mizuho Securities отримав заявку на продаж 1 акції за ціною 610 тисяч єн. Що з ним сталося – може полаявся з дівчиною, може не виспався, може розхвилювався, але він сплутав місцями кількість акцій і ціну: виставив на продаж 610 тисяч акцій за ціною 1 єна. І спричинив справжній хаос на фондовому ринку.
У 2007 році автодилер міста Розуелл (Нью-Мексико) придумав рекламний хід: випустити і розіслати мешканцям міста 50 тисяч лотерейних білетів, один з яких був виграшним на суму 1 тисяча доларів. Хороший, в принципі, хід, якби не «закралась прикра помилка»: в друкарні помилково проштампували слово «виграш» на всіх квитках. Можна собі уявити радість кожного, хто отримав цей квиток, і подив автодилера, коли до нього прийшло за виграшем все місто. Сплатити загалом 50 мільйонів він, звісно, не зміг, і запропонував «відступні»: сертифікати на 5 доларів.
Відома у Каліфорнії туристична компанія Sonoma кілька років тому розмістила свою рекламу в довіднику «Жовті сторінки». Керівництво, ясна річ, очікувало напливу клієнтів, але не сподівалася аж настільки великого – посипався шквал замовлень. Раділа тур фірма не довго: з’ясувалося, що в рекламному оголошенні вона обіцяла американцям замість «екзотичні подорожі» еротичні – не exotic, а erotic. Ціна несподівано високої популярності – помилка в одній літері. Вона, до речі, коштувала друкарні 10 мільйонів доларів, які відсудила туркомпанія. А самій туркомпанії вартувала неоднозначної слави.
А що б ви обрали, україночки, екзотичну чи еротичну подорож? 🙂 До речі, маємо тут Жіночі історії: про ніч зрад, “хатинки кохання” та інші секстрадиції різних народів – раптом поїдете в якусь екзотичну країну…