Звісно, ними можна знехтувати, якщо вам байдуже, як вас сприймають оточуючі. Нам не байдуже, тому відвідали лекцію «Самопрезентація: мистецтво справляти враження», яку провела експертка з моделювання поведінки, знавчиня етикету Анна Чаплигіна. Передусім вона нагадала, що 55% враження на інших – це наша невербаліка і лише 7% слова і 38% голос.

Судіть по собі: на що в першу чергу ми кидаємо око при зустрічі з людиною, а тим паче новою? Зовнішність. А це одяг, постава, манери. І чим вони гармонійніші, тим приємніше про нас думають. Зрозуміло, багато залежить від особистого смаку, обставин тощо. Але є чотири речі, які однозначно треба зняти чи змінити, щоб не зіпсувати собі репутацію:)

Вбивця першого враження N1: неохайності

Будь-де: на нігтях, взутті, у зачісці. Співрозмовники, так само, як і ви, обов’язково помічають полущений лак, м’яту сорочку, стесані підбори чи затертий-роздертий планер. Їм байдуже, що ваша майстриня з шилаку захворіла, згоріла праска, а планер взагалі чужий – схоплений нашвидкуруч у колеги. Вони бачать неохайність і навіть при вашій бездоганній промові все одно думають: «Розумна жінка, а такі недоглянуті руки». Це, звісно, не смертельний вирок, просто доведеться не одну наступну зустріч змінювати перше враження, а воно дуже стійке.

Вбивця першого враження N2: недоречний одяг

Обираючи, що вдягнути на зустріч чи захід, завжди відповідайте собі на питання: з ким, де, коли і навіщо вони відбуваються. Якщо ви йдете на професійну конференцію, то точно не в міні-спідниці і не в прозорій блузі, хоч якими демократичними є ваші погляди. Повірте, навіть мільйонери, які можуть собі дозволити нехтувати дрескодом, його все ж таки дотримуються, бо розуміють, наскільки він може бути красномовним. Простий приклад, зазначила Анна Чаплигіна: згадайте одяг Марка Цукерберга на конференціях фейсбуку і на судовому засіданні з приводу порушень конфіденційності. На конференції він у футболці – неформально, по-дружньому, як «свій хлопець», на суді – у діловому костюмі, підкреслюючи солідність, серйозність, зібраність.

Взагалі, нагадала пані Анна, є універсальне правило: чим темніше на вулиці, тим темнішим має бути одяг і дорожчими коштовності.

Можна одягнути й білосніжну сукню на вечірку, якщо впевнені, що не будете білою вороною, або якщо ваше завдання саме в тому, щоб виділитися на фоні темних суконь

Вбивця першого враження N3: картатість і крикливість

Запам’ятайте: символ статусності – білий чи світлий колір. Ми підсвідомо сприймаємо,що такий непрактичний колір дозволить людина, яка має змогу його часто змінювати і за ним доглядати, тобто впливова і солідна. Тому на будь-які важливі зустрічі чи переговори, тим паче у ролі представника компанії чи власної справи, краще одягати білу сорочку чи блузу не лише чоловікам, а й нам, жінкам. У крайньому разі, можна накинути білий жакет. Далі за рівнем статусності йде монохромне вбрання – воно універсальне, нейтральне, доречне завжди і усюди. А от картатий різнобарвний одяг вважається за етикетом неформальним, його можна дозволити у неробочий час чи для неофіційних зустрічей. Те саме стосується чоловічих піджаків. На роботу – лише темний: всі відтінки чорного, сірого, синього. Інші кольори – зелений, коричневий, бордо – для вечірок, свят, прогулянок по набережній Круазетт чи червоних доріжок. Звісно, якщо ви хочете, щоб ваш чоловік робив кар’єру і сприймався, як топ-менеджер.

Вбивця першого враження N4: сонцезахисні окуляри:)

Правило, актуальне для створення першого враження саме влітку: сонцезахисні окуляри під час розмови знімаємо. Це вияв поваги до людини і золоте правило етикету – дивитися співрозмовнику ввічі. В приміщенні сонцезахисні окуляри знімаємо теж – хоча б тому, що смішно ходити в них там, де нема сонця!:) Навіть якщо ви Мадонна і ховаєтесь від папарацці.

Фото: кадри з фільму “Секс і місто”.