«Паспорт твоєї ідентичності»: підсумки проєкту
Протягом 6 місяців команда проєкту розповідала унікальні факти про унікальні історичні обʼєкти, зображені на сторінках нашого закордонного паспорту
Протягом 6 місяців команда проєкту розповідала унікальні факти про унікальні історичні обʼєкти, зображені на сторінках нашого закордонного паспорту
В Музеї Національного університету «Києво-Могилянська Академія» відбулася презентація результатів і проєкту «Паспорт твоєї ідентичності».
Протягом 6 місяців команда проєкту досліджувала та розповідала унікальні факти про унікальні історичні обʼєкти, зображені на сторінках паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
«Ідея проєкту існувала давно, і я дуже тішуся з того, що нам вдалося його зрештою реалізувати і що результат був добре сприйнятий цільовою аудиторією. Поєднання академічного та креативного підходу дозволило створити привабливий продукт, що базується на науково достовірній інформації. Таке ненав’язливе занурення у власну історію через знакові пам’ятки, зображені на сторінках закордонного паспорта, сприятиме закарбуванню цих символів у свідомості наших громадян. Відомий український соціолог Євген Головаха стверджував, що національна ідентичність має три складові – це ставлення до минулого, сучасного і майбутнього нації, приналежність до якої ти відчуваєш.
Тож, сподіваємось, що наші відеорозповіді сприятимуть розширенню уявлення громадян України про своє минуле, і ствердженню української політичної нації», – розповідає Вікторія Колеснікова, кандидатка історичних наук, зав. Наукової бібліотеки Інституту археології НАН України, секретарка правління ВГО «Спілка археологів України».
«Ми мали чітку мету – змотивувати українців досліджувати свою культурну спадщину й національну ідентичність. Ще на етапі виробництва нам вдалося запартнеритися з великою кількістю українських інституцій та установ, зокрема, і з Міністерством закордонних справ, будівля якої також зображена на одній зі сторінок. Пізніше МЗС повідомило, що поширить на своїх сторінках та покаже в установах, які підпорядковуються цьому відомству, не лише один ролик, а всю серію. І ми цим неймовірно пишаємось!» – додає Наталя Засядько, продюсерка linza agency.
Захід відбувся у форматі дискусії: обговорювали, чому сьогодні важливо говорити про культуру та яким чином історичні обʼєкти та події формують національну ідентичність.
«Історичні об’єкти ми сприймаємо як символи. Вони є місцями сили, вони дозволяють відчувати нам власну гордість. Важливо не просто знати, що є такий об’єкт, а розуміти його історію, спадщину, яка з цим об’єктом пов’язана», – розповідає Володимир Тиліщак, заступник директора УІНП, кандидат історичних наук.
А також авторську книжку з колажними листівками, де зображено всі унікальні об’єкти зі сторінок закордонного паспорта України.
Крім анімацій і медіа матеріалів, у рамках проєкту було розміщено 212 плакатів на сітілайтах та метролайтах Києва, Харкова, Одеси, Чернігова і Сум, а також у поїздах Інтерсіті+.
Проєкт реалізовується ВГО «Спілка археологів України» у партнерстві з комунікаційною агенцією для НУО (NGO) та соціально значущих проєктів linza agency за підтримки Фонду «Партнерство за сильну Україну».