Вперше на Шевченківську премію висунуто книгу про бізнес – це книга Людмили Калабухи
Бізнес-літературу номіновано на здобуття головної мистецької державної нагороди вперше
Бізнес-літературу номіновано на здобуття головної мистецької державної нагороди вперше
Письменниця Людмила Калабуха, авторка практичної книги для підприємців «Зробіть НАВПАКИ: життя та продажі ДО І ПІД ЧАС ВІЙНИ», увійшла в історію головної національної відзнаки України, ставши першою представницею бізнес-літератури серед претендентів. Зрештою, така номінація цілком заслужена: пані Людмила є почесною амбасадоркою ООН з розвитку жіночого підприємництва, експерткою з продажів державної програми Дія.Бізнес та кращою бізнес-тренеркою України 2023 за версією Ukrainian Business Awards.
Перша книга Людмили Калабухи «Почніть говорити «НІ» увійшла до ТОП-10 книг України 2017 за версією 19 Всеукраїнського рейтингу «Краща Книжка Року» (витримала вже 11 видань). Друга книга «Коли говорити «ТАК» виборола перемогу у номінації «Вибір читачів» у рамках конкурсу Краща Книга України 2020 за версією КВU Avards 2020. А третя «Зробіть НАВПАКИ» стала двічі кращою книгою України 2023, кращою книгою 2024 – перемогла одразу в трьох літературних конкурсах, стала першою українською книгою про війну, що в англійському перекладі продається на Amazon. Усі три книги авторки написані в жанрі нон-фікшн, тобто публіцистики, спираючись на реальні історії з життя та власний досвід.
Усі грошові винагороди, отримані з літературних премій, Людмила Калабуха 100% передає на потреби ЗСУ
Про те, як вдалося навесні 2022 року написати книгу-бестселер, що має успіх на українському та міжнародному ринку, а тепер ще номінований на здобуття Шевченківської премії, редакція «Українок» поспілкувалася з авторкою.
«Встигнути дописати та видати – ось що було моїм головним мотивом, коли у квітні 2022-го із завмиранням серця я зв’язувалася зі всіма героями нової книги, довоєнні історії яких уже були написані.
Так за тиждень народилася концепція книги – щира розповідь про життя та продажі ДО і ПІД ЧАС війни. В книзі десятки історій українських підприємців, які встояли, змогли, врятували та розвинули свій бізнес, волонтерять та попри всі виклики нашого часу продовжують працювати.
Тоді, навесні 2022-го, моїм головним сенсом стало дописати книгу. Наступним – її видати. Сенси перетворювалися в цілі, а як йти до поставлених цілей, я знаю. І прикладами для мене стали люди, про яких я пишу.
Як же нам всім зараз потрібні сенси та цілі, за які потрібно триматися. У кожного вони власні. Але це дає можливість йти в майбутнє, його творити.
Після того, як ще до виходу книги з друку був розпроданий її перший наклад, а потім й другий, мені почали створювати сенси мої читачі. Щодня я отримувала десятки відгуків. Люди писали, що мої книги стали єдиними, які вони брали із собою у невідомість, що вони лікують від депресії та допомагають заробляти, куди б не закинула їх доля. Писали, як історії моїх героїв мотивують та підтримують. Це наче розмова із душевною подругою на кухні, наче план на завтрашній день.
Окрилена таким фітбеком від аудиторії я вирішила подавати книгу «Зробіть НАВПАКИ» на різні літературні конкурси
У разі перемоги я дала собі слово всі гроші від премій 100% віддавати на потреби ЗСУ. І книга почала брати перші премії!
2023 рік. Перемога у номінації «Бізнес/економіка/успіх» за версією рейтингу «Книжка року 2023». Головна нагорода Всеукраїнського літературного конкурсу імені Леся Мартовича.
2024 рік. Перемога за результатами Всеукраı̈нськоı̈ літературно-мистецькоı̈ преміı̈ імені Василя Юхимовича.
Наступним кроком, сенсом, мотивацією та ціллю для мене став вихід книги англійською мовою на світовий ринок. І я це зробила! Зараз книга продається на Аmazоn та була представлена на найпрестижнішому міжнародному Книжковому Ярмарку у Франкфурті на Майні Frankfurter Buchmesse-2023 серед кращих книг України.
Цікаво, що причини, чому моя книга зацікавить іноземців, озвучили мені самі закордонні партнери. Їх до глибини душі вразили особисті історії українських підприємців, через яких я подала тему війни. А також сподобалися практичні поради щодо продажів та переговорів, які є у книзі. От наш унікальний досвід, який ми всі зараз отримуємо, стає ресурсом та підтримкою для всіх, хто б не читав цю книгу й де б не жив.
Щомісяця мені приходять звіти з Аmazоn, звідки замовили мою книгу – це Канада, США, Німеччина, Велика Британія, навіть в Австралії читають книгу «Зробіть НАВПАКИ».
Але щоб податися на Шевченківська премію? Податися на здобуття головної відзнаки України за вагомий внесок у розвиток українського суспільства, національної ідентичності та державотворення – про таке я навіть не мислила!
Раніше це було й неможливо. Раніше висувати кандидатів могли виключно експерти та члени Шевченківського комітету. І якщо у митця не було гучного імені та міцних зв’язків у цих колах, він ніяк не міг подати свій твір.
Але після того, як 2023 року премія потрапила під хвилю критики через затримку оголошення лауреатів і неоднозначні рішення, відбулися значні зміни на краще. Повністю оновився склад Шевченківського комітету, а також, за новими правилами, право висувати номінантів надали культурним інституціям, що дало можливість відкривати нові імена українському суспільству.
На такий крок надихнула мене директорка Львівської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Р. Іваничука Тетяна Пилипець, й саме ця культурна інституція мене й номінувала.
І це стало сенсацією!
Дотепер НІКОЛИ на здобуття Шевченківської премії не висувалися практичні книги. Ба більше – в жанрі бізнес-літератури. Номінанти та переможці конкурси – митці. І тут сталося неймовірне – я побачила свою книгу на сайті! Її не тільки прийняли до розгляду, вона ще й пройшла в першій тур конкурсного відбору!
Чесно, я навіть перший тиждень постійно заглядала, може мені це привиділося, але ні, все на місці, моя книга серед інших знаних митців на сайті у номінації «Публіцистика та журналістика». Десятки національних ЗМІ з мільйонними охопленнями опублікували списки номінантів, що увійшли до першого туру конкурсного відбору, і я серед них.
І я для себе вирішила: не залежно від того, як складеться моя письменницька доля на наступних етапах конкурсного відбору, – я вже перемогла
Я стала першим автором у в жанрі бізнес-літератури, книга якого номінована на здобуття найвищої державної відзнаки України. Це залишиться зі мною назавжди. Це як номінація на “Оскар”. Пишаюся. А ще тим, що проклала шлях для інших авторів нехудожньої практичної літератури на цей легендарний конкурс», – зазначила Людмила Калабуха.
Зичимо пані Людмилі стати першою авторкою бізнес-літератури, яку першою номінували на Шевченківську премію, а й яка першою таку номінацію здобула! А поки чекатимемо оголошення результатів, яке відбудеться у березні 2025 року, пропонуємо прочитати її книгу «Зробіть НАВПАКИ: життя та продажі ДО І ПІД ЧАС ВІЙНИ».