У вересні 2024-го Ukrainian Fashion Week повернувся додому – заради підтримки української fashion-індустрії й посилення голосу України у світі, а також демонстрації того, як мода є не лише естетичним, а й соціальним явищем, що сміливо відповідає викликам часу. «Серія вибухів, а не вітальна вечірка ознаменувала старт Ukrainian Fashion Week», – так написав British Vogue про початок цього історичного сезону.

1 вересня понад 50 впливових представників української fashion-індустрії об’єдналися на сходах Українського дому на Європейській площі у спільній заяві до міжнародної спільноти – OPENING MANIFEST, тримаючи гасла, серед яких «Brave to create the future» та «We design hope despite the war». Ця подія стала символічним відкриттям 55-го сезону Ukrainian Fashion Week  SS25.

«Ми боремося за своє право залишатися українцями. Ми боремося за своє право жити у незалежній  державі. Зі зброєю в руках, у цехах заводів, у творчих майстернях – ми боремося за свободу», – прокоментувала Ірина Данилевська, співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week

Ukrainian Fashion Week SS25 у цифрах:

Загальна кількість учасників – 61 бренд.

Загальна кількість подій – 42.

Події відвідали іноземні журналісти та представники міжнародних медіа – ELLE France, British Vogue, The Guardian, Metal Magazine, Fucking Young!, Service 95.

40+ публікацій у світових ЗМІ – BOF, WWD, Vogue Business, ELLE USA, Harper’s Bazaar UK, British Vogue, Vanity Fair Italia, CNN, BBC, The Washington Post та багатьох інших.

Новий погляд на інклюзивність у моді

55-й сезон Ukrainian Fashion Week відгукнувся на сьогодення та втілив інклюзивність нової української реальності. Модні покази повернулися в Україну з потужною заявою: ветерани війни – як чоловіки, так і жінки – вийшли на подіуми із протезами кінцівок на показах ANDREAS MOSKIN, GASANOVA та NADYA DZYAK.

ПУМБ та UFW організували тихий перформанс з героями-військовими – напівтемний подіум без світла софітів, музичного оформлення, декорацій та аплодисментів публіки, у супроводі лише поетичних рядків Сергія Жадана. Проєкт «Ми однієї крові» постійно перераховує 50% прибутку на закупівлю засобів тактичної медицини, доставку компонентів крові у гарячі точки і врятував вже понад 126 тисяч життів.

Участь ветеранів війни на подіумах під час показів стала символом стійкості та незламності духу українців. Це показало, що мода може і має бути інструментом соціальних змін

Соціальна ініціатива

Спільною благодійною ініціативою всіх учасників Ukrainian Fashion Week SS25 став збір коштів на обладнання для паліативного відділення ветеранів у Реабілітаційній клініці Святенко (с. Циблі, Київська область). Ця соціальна ініціатива підкреслила важливість спільної відповідальності модної індустрії.

Унікальні локації
  • Іван Фролов та театральний режисер Іван Уривський влаштували таємний показ-перформанс колекції SS25 у клубі K41 на Подолі.
  • Бренд GUNIA Project відкрив для гостей двері тисячолітньої пам’ятки архітектури – Золотих Воріт. 
  • the COAT by Katya Silchenko відзначили десятиріччя бренду показом у сквері біля Національної Опери. 
  • BOBKOVA представила колекцію у Митрополичих підвалах Софійського собору. 
  • Показ J’AMEMME відбувся на 30-му поверсі хмарочоса з панорамою на центр Києва. 
  • KSENIASCHNAIDER представили колекцію у форматі вуличного дефіле біля готелю Sofia.
  • Бренд сталої моди TG Botanical провів презентацію у залах Національного Музею Шевченка.
  • RUSLAN BAGINSKIY відкрив курований арт-простір RB «Artisanal Journey» у галереї The Naked Room.
  • VOZIANOV представив перформанс «in apocalypse» у дворику своєї студії на вулиці Лисенка.
Поза межами звичних форматів

Сезон Ukrainian Fashion Week SS25 запам’ятався незвичними форматами. Колекції молодих дизайнерів NEW NAMES були представлені у форматі Open Shooting. 

LITKOVSKA представила унікальний проєкт, що об’єднав минуле та сучасність у символічних «Жнивах». Сезон, що розпочався у Києві та продовжиться в Парижі, втілює збір урожаю зусиль бренду за майже двадцятирічну історію, переосмислення традицій листування у новому світлі, а також знакову частину ДНК бренду – дихотомію Kyiv-Paris.

Партнери також були креативними. ПУMБ представив соціальний проєкт «Не просто речі: одяг, що рятує життя». Лекційний день від Ukrainian Fashion Week та School of Art x Craft підтримав бренд LENOVO. Perwoll провели лекцію «Як не втратити стиль під натиском fast fashion». MINI Fashion Drive: концептуальна мода на дорогах України представили повністю електричний MINI Cooper, що продемонструвало рушійну силу просування обох брендів у напрямку сталості. Kronenbourg, що є глобальним партнером тижнів моди у світі – London Fashion Week, Copenhagen Fashion Week та Ukrainian Fashion Week – розробив форму для волонтерів UFW цього сезону.

У програмі Ukrainian Fashion Week SS25 зʼявився ще один новий формат – trade show, у якому цього сезону взяли участь 17 українських брендів одягу та аксесуарів.

Підтримка молодого покоління

Ukrainian Fashion Week, як і 27 років поспіль, продовжує відкривати та підтримувати молоді таланти України.

Благодійний фонд Ірини Адоніної United For Freedom вручив грант у розмірі 50 000 гривень дизайнеру-учаснику проєкту New Names, переможцем якого стала випускниця Schooll of Art x Craft Соломія Гриньків. 

Український бренд взуття Kachorovska започаткував премію для молодих брендів – учасників Ukrainian Fashion Week. Першим переможцем премії у розмірі 100 000 гривень став бренд TONiА. 

Цей сезон переконливо показав, як мода, що є не лише естетичним, а й гучним соціальним явищем, сміливо відповідає викликам часу

Війна змінила наше уявлення про життя, й мода стала ще одним інструментом прояву мужності, стійкості та віри в перемогу.

Ukrainian Fashion Week SS25 довів, що навіть у найтемніші часи мода має силу змінювати світ. Вона єднає людей, дає надію, підтримує культуру і допомагає Україні бути ще в один спосіб почутою світом. Це був не просто тиждень моди – це була сила опору, який ми демонструємо разом.