Ukrainian Fashion Week SS25: історичні локації, нові формати та інклюзивність
Чим запам’ятався 55-й сезон Ukrainian Fashion Week, що вперше з початку повномасштабного вторгнення пройшов у Києві?
Чим запам’ятався 55-й сезон Ukrainian Fashion Week, що вперше з початку повномасштабного вторгнення пройшов у Києві?
У вересні 2024-го Ukrainian Fashion Week повернувся додому – заради підтримки української fashion-індустрії й посилення голосу України у світі, а також демонстрації того, як мода є не лише естетичним, а й соціальним явищем, що сміливо відповідає викликам часу. «Серія вибухів, а не вітальна вечірка ознаменувала старт Ukrainian Fashion Week», – так написав British Vogue про початок цього історичного сезону.
1 вересня понад 50 впливових представників української fashion-індустрії об’єдналися на сходах Українського дому на Європейській площі у спільній заяві до міжнародної спільноти – OPENING MANIFEST, тримаючи гасла, серед яких «Brave to create the future» та «We design hope despite the war». Ця подія стала символічним відкриттям 55-го сезону Ukrainian Fashion Week SS25.
Загальна кількість учасників – 61 бренд.
Загальна кількість подій – 42.
Події відвідали іноземні журналісти та представники міжнародних медіа – ELLE France, British Vogue, The Guardian, Metal Magazine, Fucking Young!, Service 95.
40+ публікацій у світових ЗМІ – BOF, WWD, Vogue Business, ELLE USA, Harper’s Bazaar UK, British Vogue, Vanity Fair Italia, CNN, BBC, The Washington Post та багатьох інших.
55-й сезон Ukrainian Fashion Week відгукнувся на сьогодення та втілив інклюзивність нової української реальності. Модні покази повернулися в Україну з потужною заявою: ветерани війни – як чоловіки, так і жінки – вийшли на подіуми із протезами кінцівок на показах ANDREAS MOSKIN, GASANOVA та NADYA DZYAK.
ПУМБ та UFW організували тихий перформанс з героями-військовими – напівтемний подіум без світла софітів, музичного оформлення, декорацій та аплодисментів публіки, у супроводі лише поетичних рядків Сергія Жадана. Проєкт «Ми однієї крові» постійно перераховує 50% прибутку на закупівлю засобів тактичної медицини, доставку компонентів крові у гарячі точки і врятував вже понад 126 тисяч життів.
Спільною благодійною ініціативою всіх учасників Ukrainian Fashion Week SS25 став збір коштів на обладнання для паліативного відділення ветеранів у Реабілітаційній клініці Святенко (с. Циблі, Київська область). Ця соціальна ініціатива підкреслила важливість спільної відповідальності модної індустрії.
Сезон Ukrainian Fashion Week SS25 запам’ятався незвичними форматами. Колекції молодих дизайнерів NEW NAMES були представлені у форматі Open Shooting.
LITKOVSKA представила унікальний проєкт, що об’єднав минуле та сучасність у символічних «Жнивах». Сезон, що розпочався у Києві та продовжиться в Парижі, втілює збір урожаю зусиль бренду за майже двадцятирічну історію, переосмислення традицій листування у новому світлі, а також знакову частину ДНК бренду – дихотомію Kyiv-Paris.
Партнери також були креативними. ПУMБ представив соціальний проєкт «Не просто речі: одяг, що рятує життя». Лекційний день від Ukrainian Fashion Week та School of Art x Craft підтримав бренд LENOVO. Perwoll провели лекцію «Як не втратити стиль під натиском fast fashion». MINI Fashion Drive: концептуальна мода на дорогах України представили повністю електричний MINI Cooper, що продемонструвало рушійну силу просування обох брендів у напрямку сталості. Kronenbourg, що є глобальним партнером тижнів моди у світі – London Fashion Week, Copenhagen Fashion Week та Ukrainian Fashion Week – розробив форму для волонтерів UFW цього сезону.
У програмі Ukrainian Fashion Week SS25 зʼявився ще один новий формат – trade show, у якому цього сезону взяли участь 17 українських брендів одягу та аксесуарів.
Ukrainian Fashion Week, як і 27 років поспіль, продовжує відкривати та підтримувати молоді таланти України.
Благодійний фонд Ірини Адоніної United For Freedom вручив грант у розмірі 50 000 гривень дизайнеру-учаснику проєкту New Names, переможцем якого стала випускниця Schooll of Art x Craft Соломія Гриньків.
Український бренд взуття Kachorovska започаткував премію для молодих брендів – учасників Ukrainian Fashion Week. Першим переможцем премії у розмірі 100 000 гривень став бренд TONiА.
Війна змінила наше уявлення про життя, й мода стала ще одним інструментом прояву мужності, стійкості та віри в перемогу.
Ukrainian Fashion Week SS25 довів, що навіть у найтемніші часи мода має силу змінювати світ. Вона єднає людей, дає надію, підтримує культуру і допомагає Україні бути ще в один спосіб почутою світом. Це був не просто тиждень моди – це була сила опору, який ми демонструємо разом.