США схвалили новий жіночий манекен для краш-тестів
Вперше за десятиліття у дорожніх випробуваннях можуть з’явитися моделі, що точно відтворюють жіночу анатомію
Вперше за десятиліття у дорожніх випробуваннях можуть з’явитися моделі, що точно відтворюють жіночу анатомію

Міністерство транспорту США затвердило новий жіночий манекен для краш-тестів, створений з урахуванням фізіології жінок. Попередні манекени десятиліттями будувалися на пропорціях «середнього» чоловіка, що суттєво викривлювало оцінки ризиків для жінок. Про це повідомляє The New York Times.
Дослідження вказують на суттєву нерівність у ризиках. За офіційною статистикою, жінки за кермом на 73% частіше отримують тяжкі травми в аваріях, ніж чоловіки. А ймовірність смертельних наслідків для них вища на 17%. Однією з причин експерти називали застарілі методи тестування, адже роками у краш-тестах використовували манекени, розроблені переважно під параметри «середнього» чоловіка.
Новий жіночий манекен THOR-05F покликаний змінити ситуацію. Він містить понад 150 датчиків і точніше відтворює анатомічні особливості жінок, від будови шиї та ключиць до пропорцій тазу й ніг. Фахівці називають його «міцнішим, точнішим і реалістичнішим» порівняно з моделлю Hybrid III, яку застосовують ще з 1970-х років і яка фактично базується на типових чоловічих параметрах: зрості 175 см і вазі близько 63,5 кг.
Певні зміни у системі оцінки безпеки вже відбувалися, у 2011 році до тестів додали жіночі манекени невеликого зросту. Але їх застосовували лише на пасажирському та задньому сидіннях, тоді як у США за кермом сьогодні перебуває більше жінок, ніж чоловіків.
Попри затверджені характеристики THOR-05F, його використання у тестах Національної адміністрації безпеки дорожнього руху (NHTSA) поки не гарантоване. Так само невідомо, чи стане нова модель частиною обов’язкових Федеральних стандартів безпеки.
Зараз у Конгресі перебуває законопроєкт, який передбачає обов’язкове використання жіночих манекенів у краш-тестах. Якщо його ухвалять, це може стати системною зміною і зробити автомобілі справді безпечнішими для всіх.
