Фраза «біжиш, як дівчинка» або «run like a girl» завжди мала насмішливий підтекст, натякаючи на жіночу незграбність і підтримуючи споконвічний стереотип про «слабку стать» і невитривалість жінок, нашу нездатність робити якісь серйозні речі.

Першими цей стереотип публічно порушив у 2014 році бренд Always у своїй промокампанії #LikeAGirl – перетворюючи у своєму ролику жіночий біг на символ сили. Пізніше компанія Nike закріпила це сприйняття у своїй рекламі, підкреслюючи, що бігати як дівчина – значить бігати швидко і впевнено.

Майже на десятиріччя про цю хорошу інформаційну кампанію майже забули, аж поки у 2023 році вийшов фільм «Дівчина, що втекла: Історія Кари Робінсон» (The Girl Who Escaped)

Постер фільму «Дівчина, що втекла: Історія Кари Робінсон»
БІГТИ, ЩОБ ВРЯТУВАТИ ЖИТТЯ

Фільм «Дівчина, що втекла: Історія Кари Робінсон» заснований на реальній історії Кари Робінсон Чемберлен, яка у 15 років опинилася в квартирі маньяка і зуміла втекти завдяки своїй відчайдушній боротьбі і хоробрості.

Після показу цього триллера фраза Run Like A Girl набула іншого значення – про жіночу боротьбу. Її біг, втеча у фільмі стали символами жіночої сили духу, наполегливості здолати навіть найжахливіші обставини.

Упродовж 2024 року жінки у соцмережах підхопили фразу Run Like a Girl і започаткувавши своєрідний маніфест: вони доповнювали фразу сценами з фільмів і серіалів, в яких жінки біжать, рятуючись від небезпеки. І це не просто нарізка кадрів, а відображення реальності, адже майже кожна жінка стикалася з різними видами сексуалізованого насильства. Також жінки у своїх відео на тему #RunLikeAGirl діляться особистими історіями про моменти, коли їм доводилося буквально «бігти як дівчинка», щоб урятувати життя.

Новий тренд в цілому позбавляє фразу «бігати як жінка» принизливого контексту і надає їй нового змісту – жінкам доводиться бігти, щоб вижити

Читайте також: Чотири тенденції, які ширяться серед жіноцтва

#RunLikeAGirl ПРОТИ НАСИЛЬСТВА

Нова хвиля цього тренду віднедавна спостерігається у мережі TikTok. Сотні користувачок поширюють свої відео #RunLikeAGirl під пісню Labour британської виконавиці Paris Paloma. Композиція ширше розкриває суть проблеми: передає гнів і виснаження жінки у стосунках, де вона змушена виконувати непропорційно велику емоційну та побутову працю. Саме тому Labour стала гімном багатьох жінок, які відчували подібне у своєму житті.

Тренд підтримала й Кара Робінсон Чемберлен (@kararobinsonchamberlain). У своєму Тік Ток аккаунті вона записала відео, в якому звертається до жінок, які зіштовхнулися з насиллям або небезпекою: «Ви не самотні. Ви не завжди відчуватимете травму. Ви знайдете людей, які змусять вас знову відчути себе в безпеці. Вас не визначає те, що з вами сталося. Те, що сталося, не ваша провина, але зцілення — це ваша відповідальність. Ви можете зцілитися. Час не може загоїти рани, але ви можете. Все трапляється з певної причини і… згодом ви зможете знайти сенс у своєму болю. Життя знову стане прекрасним».

Звернення Кари переглянули понад 14,2 мільйона користувачів, отримали 2 мільйони вподобань і тисячі коментарів на підтримку.

Сподіваємося, що в майбутньому жінкам не доведеться створювати нові тренди, щоб привернути увагу до важливих проблем. Також розповідаємо цікаву історію Як з репортажу про пару свінгерів почалася боротьба з домашнім насиллям.