Парфум Chervona Kalyna представлений у двох версіях – in White та in Black. “Біла” версія належить до групи квітково-фруктових ароматів – гурманських, “Чорна” – до ароматичних фужерних. Їх розробка – це ідея мережі магазинів нішевої парфумерії «ЖАН niche concept». Точніше, її засновника Олексія Радяна.

Багато років він займається постачанням в Україну європейських нішевих парфумерних брендів. У розпал повномасштабної війни, наприкінці квітня 2022 року, Олексій не опустив руки, згуртував команду, відновив бізнес-процеси і задумав створити український парфум, який би втілив усе найкраще, що є в нашій країні – силу духу й багатство природи. Так, «ЖАН niche concept» зосередився на виробництві першого власного парфуму – українського від назви, пакування до більшості нот у складі.

Варіантів назви було кілька. Але «Червона калина», яка піснею вже лунала звідусіль, була найвлучнішою. Ці два українські слова тепер відомі в усьому світі. І щоб їх могли прочитати усюди, написання залишили в англійській транскрипції – Chervona Kalyna.

Одразу вирішили, що Chervona Kalyna буде у двох версіях– in White та in Black

Ці два кольори – білий і чорний – знакові: вони втілюють дуальність нашого світу: біле й чорне, світло й темряву, чоловіче й жіноче.

Обидві версії однаково дифузійні – тобто відчутні на відстані. Вони залишають елегантний, впізнаваний шлейф, але при цьому не обтяжливі.


ПОЄДНАННЯ АУТЕНТИЧНОГО
І СУЧАСНОГО

До розробки композицій запросили кращого парфумера України, парфумерного критика, митця Богдана Зубченка.

У серпні минулого року він створив основу парфуму. Восени, попри вимкнення світла й обстріли, Богдан працював над нюансами аромату. Добре пам’ятає 10 жовтня, коли ворожа ракета влучила у приміщення впритул з його лабораторією, де зберігалися всі компоненти “Червоної калини”. Довелося екстрено звідти переїздити. Але ні Богдана, ні команду “ЖАН” це не зупинило: робота над парфумом тривала.

І от на початку 2023 року була створена перша партія Chervona Kalyna, а наприкінці лютого, напередодні її появи в магазинах «ЖАН niche concept», відбулася презентація.

Як сказав Богдан Зубченко, представляючи “Червону калину”, цей аромат – український за духом, за нашим національним ДНК, і при цьому він звучить дуже сучасно, відповідає парфумерним трендам сьогодення.

Яку версію обрати – in White чи in Black – кожен вирішує сам. І не за своєю статтю: версії підходять і чоловікам і жінкам. Обирати потрібно за внутрішніми відчуттями, вподобаннями, “смакуючи” усю багатогранність нот та акордів, закладених Богданом у “Червону калину”.

Вибрати, направду, буде складно – редакторки жіночих журналів, запрошені на презентацію, намагалися. Зізнаємося: хотілося обидва…

Богдан Зубченко разом з редакторкою журналу “Українки” Вітою Пасічник та редакторкою журналу VogueUA Оленою Пономаренко

CHERVONA KALYNA IN WHITE

Білий символізує світло, легкість, чистоту, елегантність. Таким є й Chervona Kalyna in White: аромат увібрав у себе всі запашні багатства української природи – сонячного, духмяного букету квітів і стиглих ягід та фруктів. Огортаюче, смачне поєднання солодкуватих нот і свіжих або “зелених” мовою парфумерів. Це цікава й багатогранна гра тепла і прохолоди, простору і сонця.

Богдан Зубченко каже, що дуже прагнув досягти цього відчуття – м’якого сонячного світла, золотавого, схожого на захід сонця, на наше стигле українське літо.

Коли вдихаєш Chervona Kalyna in White, наче занурюєшся у теплу насолоду

Перша нота Chervona Kalyna in White кислувата, свіжа й зелена – це акорди ревеню, неролі, суниці – саме лісової. Далі розкривається конвалія – вона й дає те перше «сонячне» відчуття.

Його підживлюють акорди серця: акація, абрикос, жасмин – наш, справжній, кущовий. Потім нанизується нота олії чорнобривців. Богдан пояснює, що не міг її не додати: чорнобривці надають парфуму неповторний гіркуватий, деревний і водночас фруктовий акорд. А лісова фіалка, яка розкривається у серці, створює пудровий шлейф – той, яким пахне вишукана, дорога косметика. Він наче шепіт: м’який, шовковистий, ненав’язливий.

За ним розкриваються підтони бази: дикого меду – гіркуваті, теж деревні. І завершується цей ансамбль базовою гамою – ожини, сандалу, ванілі, амбри, мускуса.


CHERVONA KALYNA IN BLACK

Цей фужерний аромат – стрімкий, з багатошаровим розкриттям – увібрав у себе дух українських степів та лісів. Це сміливий баланс свіжих трав’янистих та глибоких амброво-деревних і мускусних нот.

Chervona Kalyna in black не позиціюється як чоловічий (жінкам він теж пасуватиме), але він більш маскулинний, якщо можна так сказати. Він про силу й волю. Цей ефект створює характерний компонент – таврійський полин з Миколаївщини. Зазвичай в українській парфумерії застосовується імпортний полин, але для «Червоної калини» було принципово важливим взяти український, що має більш квітковий і свіжий аромат.

Таврійський полин має свої, неповторні, нюанси. Він ідеально зв’язав інші ноти парфуму. А їх чимало…

У початковому акорді – листя чорної смородини, трішки гострої, прохолодної. Вона переходить в аромат дикої лаванди, як нагадування про наш Крим, багатий на ці квіти. І далі розкривається той самий таврійський полин.

У серці Chervona Kalyna in black – терпкі, зелені, пряні ноти польових квітів, чебрецю, шавлії з українських степів. Насичує цю композицію аромат ягід червоної калини – кислуватий, терпкий і водночас солодкуватий. Відчутні й чорний перець, кипарисова олія – смолистий нюанс, який переходить у ноти ялівцю. Він має багатошаровий відтінок димності, легкої хвої, свіжості і продовжується у базових нотах ладану, ветивера, кедра, тютюну, амбри й мускуса.


ПАРФУМ, В ЯКОМУ ЛУНАЄ ПІСНЯ

У “Червоній калині” українські не лише назва, ідея, більша частина нот, а й пакування та дизайн – над ними теж працювали українські виробники.

Флакони замовлялися у харківської компанії. Однак, на жаль, її склади опинилися в Херсоні в окупації, і скло для першої партії «Жан» змушений був перезамовити у Туреччині.

Стопери – кришечки на флаконі – виготовила львівська компанія. У «Червоної калини» in White він з бука – теплий за кольором та на дотик, затишний, світлий, як і сам парфум. А на флаконі «Червона калина» in Black стопер з горіха – з темної, більш фактурної деревини, міцної, відповідної до аромату.

У кожен футляр вкладені картки з історією пісні “Червона калина”

Дизайн та фірмовий шрифт розробляв відомий українських дизайнер та ілюстратор Олег Андрєєв, а пакування – київська компанія. Вона ж відтворила придуману авторами парфуму унікальну ідею – картки з історією пісні «Червона калина» та описом нот двох композицій парфумів.

Вони вкладені всередину кожного футляра – для аромату in White білого кольору, для in Black – чорного. І це маленьке, на перший погляд, доповнення робить парфум Chervona Kalyna не просто українським, а дуже символічним. Нашим.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: