“Майбутнє вже наступило, просто воно ще нерівномірно розподілене”, – вважають експерти. Саме в цьому могли впевнитись учасники 16-го Бізнес-форуму «Інновації в комунікаціях», що відбувся в центрі Києва, в конференц-холі CityHotel. На заході прогнозували тренди на 2022 рік, вивчали досвід бізнесу у створенні чат-ботів, дізнавались про особливості сучасного контенту, розглядали стратегії успішних компаній, які продемонстрували зростання під час коронокризи.

Точки опори

Відкрили форум Оксана Тодорова, президент Асоціації корпоративних медіа, авторка бізнес-книжок, організаторка заходу і Дмитро Олтаржевський, член журі конкурсу, професор, доктор наук із соціальних комунікацій.

Оксана Тодорова порівняла діяльність компаній з білою лебідкою, яка плавно й повільно пливе по поверхні озера, але в той самий час її лапки активно рухаються під водою, щоб забезпечити цю грацію й перфектність. «У сучасному бізнесі ми бачимо лише зовнішні прояви, але для їх створення команди менеджерів й фахівців у самих різних галузях працюють цілодобово. Наша Асоціація корпоративних медіа створена для обміну досвідом, для того, щоб найяскравіші проєкти вивчались і адаптувались у діяльність компаній різних галузей. Відомий класик, автор бестселерів Насім Талеб зауважив, що марно рекомендувати птахам під час польоту робити ті чи інші рухи. Вони роблять це інтуїтивно, відчуваючи жагу до життя. Так само і практики реалізують стратегії і тактичні рішення в рухливому потоці економічної ситуації, маючи певні обмеження в ресурсах. Неможливо під це написати покрокову інструкцію, але можливо окремі елементи досвіду проаналізувати й вбудувати в діяльність бізнесу для вирішення конкретних завдань у майбутньому. Такий досвід ми і будемо сьогодні вивчати».

Дмитро Олтаржевський зазначив: «Уявіть, що на Землі раптом зникло земне тяжіння. Немає на що спертися, за що схопитися. У цьому хаосі люди мітаються, вдаряються один об одного. Насправді такий вигляд має сучасний інформаційний простір, сповнений хайпу, фейків, маніпуляцій. У ньому залишаються дві точки опори: наука, яка верифікує інформацію та використовує критичне мислення, та бізнес, який за сказані слова відповідає грошима».

Асоціація корпоративних медіа створена для обміну досвідом, для того, щоб найяскравіші проєкти вивчались і адаптувались у діяльність компаній різних галузей

Дмитро Олтаржевський та Оксана Тодорова
Генеральний партнер

Також учасників заходу привітала представниця генерального партнера бізнес-форуму «Інновації в комунікаціях» Марія Скачко, директорка з продажів CityHotel. 

Бездоганний конференц-сервіс, інноваційне обладнання, сучасний інтер’єр з вишуканими деталями справжнього мистецтва, панорамний вид на Київ, а ще спа-, фітнес, ресторан і скрізь гарний смак, витончені аромати, ідеальна чистота.

Якщо ви плануєте провести конференцію чи стратегічну сесію, тренінг чи зустріч із бізнес-партнерами, корпоративне свято, день народження чи особисту романтичну вечерю — ось вам підказка: CityHotel!

На бізнес-форумі торкнулись широких футуристичних прогнозів, а також конкретних кейсів – реалізованих проєктів

Тренди в комунікаціях-2022

Експерти форуму з різних галузей разом шукали відповіді на питання: Які тренди чекають нас у 2022-му році? На що ми будемо робити акценти в маркетингових комунікаціях? Які канали, інструменти, технології використовувати і впроваджувати? Які тренди зараз актуальні в освіті, бізнесі, стратегіях, комунікаціях, діджиталізації?

Крістіна Кривошеїна, керівник напрямку корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю ACINO в Україні та країнах СНД, вважає, що трендом буде ефективний контент; багатоканальність; залученість команди і online2offline; утримання високого рівня мотивації через повернення в оффлайн заходи; інновації — нестандартні круті спецпроєкти, які активно залучають співробітників і зміцнюють корпоративну культуру; колаборації та кроссфункціонал між комунікаціями, HR, digital і маркетингом; стратегія про vision і big ideas.

Олександр Шевченко, керівник відділу комунікацій, маркетингу та досвіду пасажирів «Укрзалізниці» розповів про діджитал трансформацію компанії – створення чат-ботів для внутрішніх і зовнішніх клієнтів. Важливо, що усі проєкти команда реалізує з нульовим бюджетом.

Леона Красненкова, начальниця департаменту комунікаційних проєктів Нової Пошти розповіла на прикладі реалізованих кейсів про те як створювати власний вихор змін та направляти всю його силу на позитивну співпричетність зі стейкхолдерами, тримаючи у фокусі поле реальності.

Найважливіший тренд у комунікаціях — стале фокусування на пріоритетах

Від гендерних питань до співпраці з інфлюєнсерами

Далі торкнулись теми гендерної рівності. В соціально-економічних дослідженнях є безліч наукових обґрунтувань, що економічне зростання, ефективність інституцій і соціальна толерантність прямо залежить від становища жінки в суспільстві. Це важлива сфера, тому в КМДА був створений департамент з питань гендерної рівності, чим він займається, які проєкти реалізовані, що планується у 2022 році та яка інтеграція з бізнесом буде актуальною розповіла начальниця управління з питань гендерної рівності КМДА Тетяна Гузенко.

Віта Пасічник, головна редакторка онлайн-журналу «Українки», співзасновниця Українського Медіа Бюро зазначила кілька трендів в корпоративних комунікаціях. Це онлайнізація, оптіканальність, демонстрація залаштунків, сторітелінг, а також «міжгалузеві» колаборації: «Наприклад, ми в «Українках» створили спільний цикл публікацій про жінок великих художників на основі книги «Муза, менеджер чи тиран», одна зі статей якого – про роль двох жінок у житті Клода Моне – набрала вже більше 40 тисяч читацьких переглядів».

Ольга Ліщина, менеджерка з комунікацій ДТЕК Енерго, поділилася досвідом співпраці b2b бізнесу з новими медіа та інфлюєнсерами. Перший та найважливіший крок у такій співпраці – знайти спільні інтереси бізнеса та інфлюєнсера або каналу. Другий – максимально спростити контент і спробувати подивитись на нього під іншим кутом, застосовувати рефреймінг.

Важливо також ретельно підготуватися до всіх можливих запитань щодо предмету інтеграції

Володимир Бугров та Оксана Тодорова
Інновації 2022

Володимир Бугров, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка розповів про реорганізацію системи внутрішніх і зовнішніх комунікацій. Він веде свої сторінки у всіх сучасних соціальних мережах та має власне бачення співпраці Університету з українським і міжнародним бізнесом.

Вікторія Єсауленко, бізнес-тренерка по комунікаціям розповіла про розвинений емоціональний інтелект: «Критично важливо, як ви вмієте взаємодіяти не тільки з іншими людьми, а в першу чергу, з собою. Емоціональний інтелект є у всіх, не всі ним користуються і далеко не всі розуміють, що його можна і треба розвивати, бо ЕІ – це не знання, це здатність».

Олексій Дідігуров, головний редактор Boryspil magazine відзначив величезну роль арт-складової у корпоративних комунікаціях компаній. Цей формат здатен підсилити емоційне сприйняття бренду. Та є важливим форматом в міжнародному позиціюванні країн. Арт може позитивно впливати й на емоційний стан працівників.

За допомогою образів й кольорів ми переходимо на спілкування на мета-рівень із залученням емоцій і нашої підсвідомості

Оксана Тодорова і Анжела Черкасова
Нові можливості нового часу

Анжела Черкасова, hr-директорка в компанії JASMINE Lingerie визначила наступні помітні зміни середовища й впливу на людей: пошук самоідентичності; більше свободи; більше вимог до роботодавців; більше депресій, емоційного вигорання, розмиття кордонів між особистим та професійним; зростаюче інформаційне навантаження. Анжела розповіла як створювати нове мислення, як працювати над собою крок за кроком простими, доступними і дієвими інструментами.

Ігор Кузьо, директор з маркетингу iPay.ua розповів про омніканальність: як бути в тому місці і в той час, де знаходиться ваш користувач зараз. Також Ігор розповів про можливості чат-ботів та поміркував, як нові інструменти змінюють поведінку платників. А ще  спікер розповів, як корпоративний ресурс може стати простим, ефективним і дієвим інструментом прямої комунікації з клієнтами.

Ірина Проніна, HR & Legal Director at Lantmannen AXA розповіла про заходи з охорони праці на підприємстві. Культура Health&Safety проходить під гаслом «Я – Ти – Ми Здорові та у безпеці щодня!»

Досконалість досягається тоді, коли оптимізуються відносини між керівництвом, працівниками і процесами

«Найкраще корпоративне медіа України 2021»

На розгляд журі було подано 108 корпоративних проектів, створених вітчизняними та міжнародними компаніями: Credit Agricole Bank, PrintStore Group, Корпорація “Біосфера”, “ДТЕК Енерго”, «Фармак», НАК “Нафтогаз України”, “Брокард Україна”, АСІНО Україна, “ДТЕК Мережі”, Univest Creative, «Донецксталь», Lantmannen AXA, “Нова Пошта”, CITYHOTEL, ПУМБ, KNESS Group, Група Ukrlandfarming, HarvEast Holding, “Лемтранс”, МХП, Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед, “Укргазвидобування”, Carlsberg Ukraine, METINVEST ПОКРОВСЬК ВУГІЛЛЯ, Eldorado UA, «УКРСИББАНК», “TEДІС Украіна”,  “Сингента”, Сеть магазинов парфюмерии и  косметики ЖАН niche concept, “Укрзалізниця”, EPAM Ukraine, “Прикарпаттяобленерго”, Kernel, “АрселорМіттал Кривий Ріг”, Шахтоуправление “Покровское”, «Днепровский металлургический завод», “Фомальгаут-Полімін“, ТД «ХАРВЕСТ», “Корум Груп”, WePlay Holding, UKRSIBBANK BNP Paribas Group та інші.

Членами журі конкурсу у цьому році виступили: Оксана Тодорова, президент АКМУ; Євген Веліканов, генеральний директор iPay.ua; Ірина Кузнєцова, директор DIALLA Communications; Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій; Марія Бородай, незалежний консультант з комунікацій.

Ґран-прі конкурсу “Найкраще корпоративне медіа України 2021” нагороджені корпоративні проекти:

BestCorpMediaUkraine2021

В цьому році організатори додали нову номінацію під назвою «За інновації, мудрість і креатив». У цій категорії були відзначені компанії, які показують приклад системного, інноваційного наповнення каналів комунікації. Цією нагородою відзначені нові підходи у вирішенні комунікативних завдань, цікаві рішення на рівні стратегій та інструментів.

Компліменти від партнерів

Торговий Дім “Вина Свiту” подарував спікерам заходу і переможцям конкурсу у кожній категорії приємні подарунки. ТД “Вина Свiту” – це чудовий вибір ексклюзивних напоїв з різних куточків планети.

Компанія Lantmannen Axa Україна – частина великого скандинавського харчового концерну Lantmannen пригостила кожного учасника форуму приємними смаколиками.

Корпорація “Біосфера” для кожного учасника форума підготувала універсальні серветки ТМ «Фрекен БОК» з волокнами бамбука і вологі серветки Smile, які вправно знищують віруси і бактерії.

А культовий напій Coca-Cola створив дух єднання, високоякісні соки і нектари Rich додали яскраві нотки у коктейль смаків.

Також серед учасників форуму відбувся розіграш призів і ексклюзивних подарунків

Дякуємо за співпрацю інформаційним партнерам заходу: Група компаній Advanter Group, creativity.ua, телевізійний медіахолдинг Kozyr Digital, онлайн-журнал «Українки» ukrainky.com.ua, Українське Медіа Бюро, журнал “Маркетинг и Реклама”.

Отже, бізнес-форум «Інновації в комунікаціях. Тренди 2022» пройшов яскраво й динамічно, з дотриманням усіх карантинних правил, норм і заходів безпеки, з користю для інтелекту, емоційної сфери і здоров’я.