Валіза для лоукостів: вимоги і правила її використання
Вага, розмір, коліщатка і навіть колір, оптимальні для польоту.
Вага, розмір, коліщатка і навіть колір, оптимальні для польоту.
Ми мали б цю статтю зробити ще у травні – перед сезоном відпусток, але додумалися лише зараз – після того, як одна з нас намагалася «пронести» у візейрівський літак свою «маленьку косметичку» – яка за вагою відповідала вимогам, а от за розміром – ні, довелося здавати у багаж і… платити. Подорожі одним лише літом не обмежуються і візейри літають цілий рік – тому краще знати деякі «валізні» нюанси при їхньому виборі і покупці.
Дані станом на літо 2019 року, але варто звірити у свого авіаперевізника перед польотом – раптом щось змінилося, і у вас виявляться зайві 2 кг. Поки що вимоги до ваги ручної поклажі такі:
З популярністю лоукостів вага валізи інколи важливіша за її розмір, тому й купувати слід найлегшу. Вони лише здаються такими, а насправді навіть валіза для ручної поклажі висотою 50-55 см важить від 2,8 до 4,6 кг, валіза 60-65 см у висоту – від 3,1 до 5,7 кг. А валіза-гігант «потягне» на всі 3,5-7,8 кг.
Якщо часто літаєте бюджетними авіакомпаніями, то 1-2 кг різниці у вазі різних моделей можуть стати критичними, тим паче, що норми провозу у різних лоукостів варіюються.
40x55x20 см – таку невеличку валізу більшість авіакомпаній (навіть лоукостери) дозволяють взяти в салон. Однак, роблячи покупку, візьміть лінійку і добре поміряйте, бо на посадці у літак зайві 5 см можуть вам коштувати 25-50 євро.
47x68x30 см – один з найпопулярніших розмірів. З ним зручно здійснювати короткі подорожі, проте часто його просять здати в багаж.
52x75x31 см – оптимальний для невеличкої відпустки в теплі краї. Навіть для двох.
53x81x36 см – валіза-гігант, куди можна завантажити усі покупки. Проте чи дасте собі раду з такою «шафою»? Не всюди люди кидаються допомагати дамі. Щодо напівзаповнененої валізи, то в ній більше шансів речі пом’яти, зіпсувати, розбити тощо. Та й сама валіза у такому випадку ламається швидше.
Шкіра – благородно, надійно, дорого. В усіх сенсах. Але й важити може дещо більше, ніж така сама з текстилю чи пластику.
Текстиль – найдешевший варіант і відносно легкий. Проте така валіза легко брудниться і обтріпується. Тому дивіться на якість матеріалу і не ведіться на дешевизну, бо скупий платить двічі.
Пластик – найпрактичніший, якщо йдеться про недешеві моделі з полікарбонату і АБС-пластику. Вони легкі (легші за валізи з текстилю), дуже міцні, ударовитривкі. А от від дешевих моделей з казна-чого тримайтесь подалі. Бачили ж, як вантажники жбурляють сумки? Воно вам треба, щоб шмат валізи відколовся прямо на стрічці багажного транспортера?
Чорні і коричневі – найпопулярніші, тому їх найчастіше плутають і… крадуть. Вибирайте яскраві, а ще краще – з оригінальним орнаментом чи принтом. Гарно і надійніше.
Чотириколісні зазвичай зручніші, але звертайте увагу на те, щоб колеса були відносно великі і з м’якого матеріалу. Вам буде легше його котити. Перевірте також, щоб колеса гарно крутилися, бо інакше вони швидко розлетяться.
Висувні мають рухатися справно, без ривків і бути достатньої для вас довжини. Щодо коротких ручок, то краще, щоб вони були і зверху і збоку. Коли понесете валізу по сходах – оціните.
А ви знаєте, що митні і прикордонні служби мають право відкрити вашу валізу навіть після того, як ви її здали у багаж? Тобто просто виламати замок, бо ж безпека – понад усе. Щоб уникнути виламувань з м’ясом, виробники валіз створили замок TSA – Transportation Security Administration або Управління Транспортної Безпеки. Він кодовий, але при огляді митні служби відкриють його універсальним магнітним ключем, не збиваючи код і не пошкоджуючи валізу. Таким замком вже оснащені деякі сучасні валізи. Кажуть, що зловмисники його відчинити не зможуть.
Фото з відкритих джерел.