Фото: кадри з фільму «І просто так»

У Великій Британії вигадали слово для жінок, які після 45 не втрачають енергії та амбіцій, а починають жити по-новому. Їх називають «квінейджерки» і нам дуже подобається це визначення.

Цей термін з’явився завдяки діяльності британської платформи NOON, яку заснувала відома журналістка Елеанор Міллс. Вона вірить, що середина життя – це не криза, а етап трансформації та нових стартів. Понад 20 років Елеанор пропрацювала у The Sunday Times, була редакторкою The Sunday Times Magazine і очолювала Women in Journalism з 2014 до 2021 року.

Елеанор Міллс зауважила, що дуже багато жінок у віці 40-50 років стикаються відразу з декількома стресами: дітьми, що дорослішають або виїжджають з дому, тиском на роботі, фінансовими проблемами, віковими змінами. При цьому в суспільстві вони залишаються «невидимими» – на них не орієнтується ні реклама, ні медіа, ні бренди. Так Елеанор вирішила створити спільноту, яка б допомогла жінкам пройти через ці «точки змін» та надихала на «другий акт» життя.

Головна ідея NOON – концепція Queenager, або «квінейджерка». Це жінка старша 45 років, яка почувається так само енергійно і цікаво, як підліток, але має досвід, впевненість у собі та фінансову незалежність. Вона переосмислює життя, ставить перед собою нові цілі, дозволяє собі те, на що не вистачало часу чи сміливості раніше.

«Я почуваюся підлітком, але у своєму власному будинку, з шикарними простирадлами та смачним чаєм», – так описала себе одна з учасниць дослідження NOON

квінейджерки

ХТО ТАКІ КВІНЕЙДЖЕРКИ

Щоб краще зрозуміти цю аудиторію, NOON провів у Великій Британії масштабне опитування понад 2000 жінок у віці 45-60 років. Фактично, це зріз усіх 8,5 мільйонів жінок такого віку по всьому світу, яких Forbes вже назвав «суперспоживачками».

У результаті опитування виявилося, що жінки 45+ щорічно витрачають 92 млрд. фунтів і приймають до 95% всіх домашніх споживчих рішень. Уперше в історії, за даними перепису 2019 року, жінки старші за 40 років заробляють більше і витрачають на 25% більше, ніж їхні 30-річні подруги. Але при цьому вони залишаються однією з найбільш непредставлених груп у маркетингу та рекламі. 54% жінок 45-60 років частіше обирають бренди, які їх репрезентують, і це величезний втрачений потенціал для бізнесу.

Дослідження жінок 45+ показало, що успіх вони визначають за власними мірками

СТАРТ ДЛЯ НОВОГО ЖИТТЯ

Баланс між роботою та особистим життям для квінейджерок у 16 разів важливіший, ніж статус. “Час для себе” цінується вище, ніж партнер, улюблена робота, друзі або активне сексуальне життя. Вони цікавляться фінансами, політикою, власним здоров’ям і прагнуть радості у «другому акті» життя.

Половина опитаних пережила п’ять і більше травматичних подій: смерть близьких, менопаузу, тривожні розлади, депресію, фінансові кризи, розлучення, хворобу чи догляд за хворими родичами. Але саме ці випробування зробили їх впевненішими та щасливішими, адже вони усвідомлюють, що можуть впоратися з усім і розцвісти знову.

NOON візуалізував життєвий шлях жінок так:

  • у 20 років життя жінки крутиться навколо кар’єри, побачень, подорожей, розваг, хобі та стосунків із партнером;
  • у 30-40 років часто настає децентрація, коли обов’язки та стреси вибивають жінок із рівноваги;
  • у 50-60 років приходить рецентрація – повернення до себе, з мудрістю, фінансовою безпекою, дорослими дітьми та новим розумінням «достатності».

Квінейджерки – це не просто демографічна група, а покоління жінок, яке змінює саме уявлення про вік, успіх і можливості

Читайте також: Попри вік: як акторки 55+ руйнують ейджизм у Голлівуді

Досвід, фінансова сила та впевненість у собі роблять квінеджерок однією з найвпливовіших аудиторій сучасності, але досі вони залишаються недооціненими.

Команда NOON нагадує, що середина життя може стати періодом зростання, перевідкриття себе та реалізації давніх бажань. У цьому віці жінки не прощаються з мріями – вони нарешті знаходять час та ресурси, щоб їх здійснити. Для суспільства та бізнесу це сигна про те, що настав час перестати дивитися на вік через призму обмежень і побачити в ньому джерело енергії, досвіду та ідей, здатних змінювати світ.

За матеріалами зарубіжних медіа.