Команда Impact Force та ООН Жінки, ментори та учасниці програми «Мрій та Досягай». Фото: Impact Force

«Мрій та Досягай» — ініціатива, яка стала безпечним стартовим майданчиком для багатьох жінок, що опинилися у скрутних обставинах через повномасштабне вторгнення. Програму було створено для внутрішньо переміщених жінок, які через війну втратили роботу, бізнес чи можливість заробляти. Мета програми — навчити учасниць створювати або масштабувати онлайн-бізнеси та надати реальну фінансову підтримку у розмірі 1000 доларів США після завершення навчання.

Цю ініціативу реалізувала громадська організація Impact Force у партнерстві з ООН Жінки, за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, національного проєкту Дія.Бізнес і фінансування урядівІсландії та Франції.

Це вже другий сезон програми. Цього року бажання долучитися до неї виявили понад 2500 жінок — у три рази більше, ніж торік. Серед них було обрано 80 учасниць, кожна з яких має свою непросту історію та величезну мотивацію. Хтось залишився без дому, хтось втратив бізнес, хтось — віру в себе. Але всі вони отримали шанс на новий початок.

Протягом інтенсивного навчання, яке тривало три місяці, жінки опановували основи підприємництва, фінансового планування, онлайн-продажів, маркетингу та роботи з цифровими платформами. 

Перші результати опитування учасниць по завершенню програми, показали, що:

  • 91% учасниць стали більш впевненими у власних силах та знаннях для старту або розвитку свого онлайн-бізнесу; 
  • 76% учасниць вже мають бізнес або планують його зареєструвати після завершення програми;  
  • 56% учасниць знайшли перших клієнтів або збільшили їх кількість як мінімум в 1,5 раза. 

40% учасниць проєкту “Мрій та досягай” уже мають перший прибуток зі свого бізнесу або збільшили його рівень під час проходження програми.

Кульмінацією програми став Демо День, сповнений емоцій, ідей та впевненості. Десять фіналісток презентували свої бізнес-ідеї та персональні історії, щоб продемонструвати трансформацію від початку навчання до запуску власного проєкту.

У межах заходу відбулася відкрита розмова з бізнес-лідерками та підприємницями компаній Softserve, Jerelia та Musthave, які поділилися власним досвідом, інсайтами та практичними порадами щодо розвитку власної справи, професійного зростання та створення екосистеми підтримки для жінок у бізнесі. 

Окрему цінність програми «Мрій та Досягай» становить різноманіття бізнесів, які започаткували або розвинули її учасниці. Серед них — студія інклюзивного дизайну, крафтове виробництво одягу, головних уборів, прикрас, аксесуарів, декору, іграшок, створення десертів та смаколиків. У програмі брали участь представниці б’юті-сфери, засновниці різноманітних освітніх платформ і проєктів, студій йоги, медитації та фітнесу, фотографки, які через об’єктив допомагають жінкам прийняти свою унікальність і внутрішню силу.

Завдяки освітній програмі поштовх до розвитку отримали адвокатське бюро, івент-агенція, студія графічного дизайну, кав’ярня із соціальною місією, сервіс клінінгу та компанія, яка надає послуги машинної штукатурки

«Жіноче підприємництво відіграє вирішальну роль під час війни та економічного відновлення. Поки Україна відбудовується, підприємства, очолювані жінками, створюють робочі місця, забезпечують фінансову стабільність і сприяють стійкості громад та інноваціям. Підприємиці представляють нові рішення, підтримують соціальні підприємства та громадянське суспільство, а також сприяють стійкості місцевої економіки, що робить їх ключовими учасницями відновлення країни. Програма «Мрій і досягай» стала не просто навчальним досвідом, а містком до нових можливостей, амбіцій та успіхів на їхньому підприємницькому шляху. В ООН Жінки ми твердо переконані, що інвестиції в жіноче підприємництво – це інвестиції в майбутнє. Це частина нашого загального послання всім жінкам в Україні – “Звісно, зможеш!”», – наголошує Сабін Фрейзер Гюнеш, Представниця ООН Жінки в Україні.

На думку співзасновниці Impact Force Ніни Левчук, головними досягненнями програми «Мрій та Досягай» стали не лише отримані учасницями знання, а глибока внутрішня трансформація кожної з них: “Найцінніше — це не таблички з фінансового планування, а блиск в очах і впевненість”.

«Коли жінка, яка вчора не знала, з чого почати, сьогодні говорить про стратегію масштабування свого бренду — це і є справжнє досягнення», додає Ніна Левчук

Ніна Левчук, співзасновниця Impact Force

«Ми віримо в те, що краса повинна бути джерелом впевненості в собі, а не хвилювання. Місія бренду Dove – підвищувати самооцінку жінок та допомагати розкривати їх потенціал. Саме тому ми завжди раді підтримувати такі освітні проєкти, що надають жінкам можливості для розвитку» Аліна Дюміна, маркетинг-менеджер категорії Personal Care Unilever Україна.

До підтримки фінального заходу долучилися компанії-партнери, серед яких SoftServe, Unilever, Джерелія, Laba, Digital Data Consulting, MustHave та Art Bro.

Наше онлайн-медіа “Українки” не лише виступило інформаційним партнером Демо Дня проєкту “Мрій та досягай”, а й відзначило одну з фіналісток — пані Олену Власиневич, дружину ветерана, яка започаткувала власну справу — йога-студію. Важливо, що пані Олена, смілива й життєлюбна, не побоялася взятися за власний бізнес у віці 50+, почати його з нуля і залучати до нього своїх ровесниць.

Приклад Олени Власиневич надихає інших жінок, мотивує і спонукає вірити у себе кожну з нас

Віта Гольдман (онлайн-медіа “Українки”) та Олена Власиневич. Фото Impact Force

Сьогодні, коли Україна бореться за свободу, кожен новий жіночий бізнес — це крок до економічної стійкості, підтримка родини, громади, держави. І приклад того, як можна мріяти, діяти й досягати — попри все.