ввічливість

Ввічливість часто вважається запорукою доброзичливого ставлення та професійного успіху. Але чи завжди це працює на користь? Особливо, якщо йдеться про жінок у робочому середовищі. Економісти Лілі Лю та Маршалл Мо зі Стенфордського університету вирішили з’ясувати, чи дійсно жінки частіше вибачаються перед керівництвом, ніж чоловіки і як така поведінка впливає на їхні кар’єрні перспективи.

Під час експерименту 700 американців поділили на «співробітників» і «роботодавців». «Співробітники» проходили тест із варіантами відповідей, а «роботодавці» оцінювали їхні результати та вирішували, кого «підвищити». Додатково учасники писали мотиваційні повідомлення до керівництва, щоб вплинути на ухвалення рішення.

ВВІЧЛИВІСТЬ НА РОБОТІ

Попри однакові результати тестів, жінки у два рази частіше використовували у своїх повідомленнях слова на кшталт «вибачте» чи «перепрошую». Частково це пов’язано з різним рівнем упевненості: чоловіки вважали, що правильно відповіли на 4 із 10 запитань, а жінки — лише на 3,2. Проте навіть при однаковому рівні впевненості жінки вибачались на 12% частіше.

Керівники сприймали тих, хто вибачається, як менш компетентних. І хоча це стосувалося як чоловіків, так і жінок, до останніх ставлення було суворішим. Водночас жінки викликали більше симпатії. Ці суперечливі ефекти врівноважувалися, і зрештою таких «вибачливих» співробітників підвищували так само часто, як і інших.

Отже, можна зробити висновок: жінки частіше вибачаються, адже більше турбуються про свою репутацію на роботі. Для нас простіше перепросити зайвий раз, ніж доїдати себе сумнівами, чи була дія або фраза доречною. Але чи варто так чинити, це вже інше питання.


Якщо ви хочете поділитися своєю історією, порадами чи успіхами, пишіть на редакційну адресу ukrainkycomua@ukr.net. Також читайте нас в інстаграмі і телеграмі.