Golden Stories – це без перебільшення унікальний проєкт: через переосмислення і творчу обробку картин великих художників розкривається 21 тренд прийдешнього 2021 року. Ці тренди стосуються кожної з нас – нашого спілкування, взаємодії на роботі та в сім’ї, нашого мислення, самореалізації, можливостей тощо. Це гарний проєкт для натхнення і розуміння майбутнього. Придумала і втілила «золоті історії» відома фахівчиня у сфері медіа комунікацій, президентка Асоціації корпоративних медіа України Оксана Тодорова за підтримки компанії онлайн-платежів iPay.ua.

Журнал «Українки» побував на презентації Golden Stories, яка відбулася в самому центрі Києва, в Софіївському Гранд-Холі легендарного готелю «Прем’єр Палас», і не лише розпитав в Оксани Тодорової, що ж нам чекати в наступному році, а й дізнався безліч справді дивовижних і маловідомих історій про знаменитих живописців.   

Оксана ТОДОРОВА
З 1999 року – практикуючий консультант у сфері корпоративних комунікацій і PR.
Організатор щорічного бізнес-форуму «Інновації в комунікаціях» і конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України» (з 2006 року).
Постійний доповідач на спеціалізованих конференціях, фестивалях і форумах. Ведуча індивідуальних і групових майстер-класів.
Консультант власників бізнесу, коуч з особистісного росту, дипломований магістр за спеціалізацією «міжнародний маркетинг і реклама», сертифікований MBA Professional of Management & Marketing Universal Business School. Досвід роботи в бізнесі з 1999 року.

Пані Оксано, ви авторка книг «Майбутнє: тренди та ідеї», «Енергія креативу». Дослідження трендів і технологій креативу допомогло в реалізації проєкту Golden Stories?

О.Т.: Звичайно, так!  Причому світова криза не тільки не скасувала тренди, а навіть прискорила процеси перетворень. Мене тема трендів цікавить вже більше десяти років. І я спостерігаю аналогічний запит від своїх друзів та колег. Адже кожен з нас хоче зазирнути в майбутнє. Тому прогнози футурологів сьогодні на вагу золота.  Вони дають можливість зменшити тривожність, запланувати завтрашній день, тиждень, місяць і сконструювати з цих пазлів новий рік в сім’ї, бізнесі, кар’єрі. 

Кожна картина в проєкті Golden Stories є ілюстрацією до цікавої історії.  І кожна історія описує актуальний тренд майбутнього. Наприклад, ми бачимо, як важливо розвивати в собі антіхрупкость, гнучкість і адаптивність.

Ми наочно усвідомлюємо вплив глобалізації та цифровізації. І можемо відчути вектор розвитку країни, економіки, бізнесу

Як прийшла ідея реалізувати такий незвичайний проєкт?

О.Т.: Сьогодні створити щось нове практично неможливо.  Оригінальним є незвичайне поєднання, те, що знаходиться на перехресті дисциплін. Ми стаємо очевидцями дивного ефекту Медічі – коли нові ідеї народжуються на перетині різних галузей, традицій, концепцій. На стику епох, наук і світоглядів. 

У мене з’явилося бажання переосмислити давно відомі твори мистецтва, дивовижні факти біографії легендарних художників.  Я написала 21 історію для 2021 року і проілюструвала кожен тренд картиною, виконаною на полотні олійними фарбами. Проєкт підтримала компанія iPay.ua – лідер думок, трендсеттер, який щодня генерує інноваційні інструменти в сфері електронних платежів.

Таким чином, на стику історії та живопису народилася ідея «підсвітити» тренди майбутнього

Картини Оксани Тодорової з колекції Golden Stories
Які тренди ви описали в проєкті?

О.Т.: Гнучкість, адаптивність, баланс, інновації, життєстійкість, ЗСЖ, цифровізація, глобалізація, автентичність, антикрихкість, есенціалізм, гейміфікація, wow-ефект тощо. Історія розвивається по спіралі. Причому на кожному новому витку підвищується ступінь відповідальності, невизначеність і складність. Тому вивчати історію для особистого життя і бізнесу виявилося не тільки цікаво, а й корисно.

Наведіть приклади…

О.Т.: Мона Ліза демонструє процес глобалізації та діджиталізації. За допомогою смартфона ми можемо перейти з QR-коду, розміщеного на картині, на історію про Джоконду. Кілька століть тому картина прикрашала спальню Наполеона, про неї писали знамениті критики, в ХХ столітті її викрав співробітник музею, і вона кілька років була резонансною темою на обкладинках найпопулярніших журналів і газет у всьому світі. І все це зробило образ Мони Лізи найвпізнаванішим. 

Популярність картини була досягнута завдяки піару і глобалізації

Портрет Фріди Кало, колекція Оксани Тодорової Golden Stories
А який тренд демонструє ще одне культове жіноче обличчя проєкту – портрет Фріди Кало?

О.Т.: На противагу процесам глобалізації Фріда Кало вчить нас автентичності – збереженню етнічних, національних особливостей.  Символами такого протистояння в бізнесі можуть служити ресторан традиційної мексиканської кухні і Макдональдс.

Цікаві тренди можна осмислити і в полотнах великих художників-чоловіків. Клод Моне нагадує про те, що кількість переходить в якість, і на своєму прикладі демонструє другий закон діалектики. Він писав серії картин на певну тему, наприклад, лататтю було присвячено понад 250 полотен і 30 років творчості генія.  Сьогодні ми бачимо, як цей тренд проявляється в бізнесі: Амазон знімає серіали, компанії видають корпоративні книги, створюють банки ілюстрацій на певну тематику.

Сальвадор Далі дивним чином потрапляє в яблучко тренду під назвою «Пітерпенство». Сиві хлопчики і дівчатка відмовляються старіти, перетворюючи життя після 40 в зрілу молодість. «З роками я стаю лише кращим», – писав Далі і продовжував: «Кажуть, на дітях геніїв природа відпочиває. Я хочу залишити після себе тільки себе». 

В картині Далі проявляється позиція сучасного руху чайлд-фрі, який набирає популярність

Колекція Оксани Тодорової Golden Stories
Дійсно, актуальні історії та підказки. А якою була найперша історія проєкту?

О.Т.: Все почалося з дивовижної історії картини «Магнолія на золотому оксамиті».  Вона про те, як важливо розширювати пізнання, вчитися і спілкуватися з друзями. Картину вручили бонусом на блошиному ринку за покупку комоду вартістю лише 29 доларів. Полотно довгі роки використовувалося для того, щоб просто закривати дірку в стіні. Новий власник випадково побачив зображення полотна на картці настільної гри. Кілька арт-експертиз і – бінго! Безцінна картина Мартіна Джонсона Хіда «Магнолії на золотому оксамиті» в результаті була продана Музею мистецтв у Х’юстоні за 1,25 мільйон доларів.  Воістину, знання безцінні!

При цьому особлива цінність таких історій в їх лаконічності. До речі, стислість сьогодні теж в тренді. 

Коротке концентроване оповідання здатне утримати увагу читача і дає грунт для роздумів і власних висновків

Колекція Оксани Тодорової Golden Stories
А який тренд відгукується найбільше у вас особисто?

О.Т.: Всі історії і картини цікаві, але сама незвичайна, на мій погляд, – Арчімбольдо. Для мене це креативне нагадування про здоровий спосіб життя і збалансоване харчування! ЗСЖ в тренді. Правильне харчування, багате вітамінами, здатне підтримати імунітет на клітинному рівні і протистояти вірусам. Сюжет твору є креативним нагадуванням: людина є частиною природи і турбота про харчування – основа міцного здоров’я.

Ще один тренд нам демонструє біографія Гогена. Це дистанційна робота і дауншифтинг – дуже актуально сьогодні! Гоген жив і творив на екзотичних островах Таїті. А його картина «Дівчина з плодом», алюзія на Єву з яблуком, нагадує про актуальний тренд «Ессенціолізм» – акцент на головному. «Все, що просто, створене для зростання. Все, що складно, – хибне».

У Гогена є чому повчитися: сила простоти, акцент на важливому, позбавлення від зайвих деталей – корисні навички в наш час

«Дівчина з плодом» Гогена з колекції Оксани Тодорової Golden Stories
Оксано, дійсно цікаві паралелі…

О.Т.: Ще один важливий тренд «Імпровізація» підказує нам про необхідність позбуватися застарілих шаблонів і забувати досвід, недоречний і часто шкідливий у новій реальності.  Поміркувати над цим ми можемо, роздивляючись сюжет картини Сальвадора Далі. Лебеді в своєму відображенні на цій картині вельми схожі на слонів. То, можливо, це й не лебеді зовсім? Все не таке, яким здається: рефреймінг, здатність мислити критично, тримати голову в чистоті, освіжати погляд – це життєво необхідна навичка.

Вміння дивитися під новим або незвичним кутом – явний тренд сучасності

Колекція Оксани Тодорової Golden Stories
Найчастіше фінансова складова є маркером успішності. Але не всі легендарні художники за життя були визнані. Які висновки можна зробити сьогодні на основі цього факту?

О.Т.: Такі історії вчать нас необхідності селфпромо – розповідати про себе. Особливе місце в списку невизнаних геніїв займає Ван Гог. Так, його знамениті соняхи придбала відома японська страхова компанія в честь 100-річчя свого заснування за 40 мільйонів доларів. Хоча сам художник при житті не був фінансово успішним. Стати відомим йому допомогла спадщина – сотні листів до брата Тео, 560 написаних картин і зусилля сім’ї художника із просування його спадщини.  Висновок, який ми можемо зробити наступний: розповідайте про свої компетенції.

Розповідайте історії і про ту користь, яку ви можете принести оточенню. Для цього сьогодні доступні всі канали комунікації

Творча адаптація полотен Гюстава Клімта, колекція Оксани Тодорової Golden Stories
Про що ще нам розповідають «Золоті історії»?

О.Т.: Про необхідність вчитися протягом усього життя. Про те, що ми приймаємо рішення ірраціонально, а щирість і душевність значно важливіші, ніж сухі і бездушні правила. Про цілющість доречного гумору і вплив сміху на міцний імунітет. Про те, що гнучкість важливіша сили, а вміння інтегрувати і надихати важливіші інструкцій і контролю. Про те, що підвищеній тривожності та страхам можна протистояти турботою, любов’ю і вдячністю.  Адже ми маємо право вибирати, яким чином наповнюватися і в якому напрямку розвиватися.

Про те, що в житті з’являються нові ролі, – тьютори і наставники. Наприклад, у Моне таким наставником був художник, який закохав юного Клода в природу, її красу і досконалість. Після чого Клод Моне став оспівувати красу світу і є найбільш впізнаваним генієм пейзажу.

В наш час гнучкість важливіша сили, а вміння інтегрувати і надихати важливіші інструкцій і контролю

Колекція Оксани Тодорової Golden Stories
Яке відкриття ви зробили за період роботи над проєктом?

О.Т.: Відкриттів і одкровень було багато.  Скажімо, розглядаючи картину Анрі Матісса «Золоті рибки» ми спостерігаємо парадокс нашого мозку під назвою «позитивна ірраціональність». Художник порушує правила перспективи, використовує чисті фарби. Але ігнорування автором класичних канонів живопису створює магічний ефект. Картина врізається в пам’ять і заворожує. Ми немов відкриваємо двері в світ дитинства, наповнений захопленням, щастям і чистим спогляданням. 

Вивчення позитивної ірраціональності – тренд для розуміння споживчої поведінки

Матісс: «Золоті рибки», колекція Оксани Тодорової Golden Stories
Яка ще історія вас здивувала?

О.Т.: Історія про прояв гнучкості у відносинах між подружжям.  Так, Сальвадор Далі придбав казковий замок для своєї дружини Гали.  Але відвідувати її він міг тільки після узгодження дати візиту і письмового узгодження зустрічі.

З біографії Анрі Матісса можна простежити, як незапланований раптовий випадок здатний круто змінити сценарій долі. В історії таким факторам відомий автор Нассім Ніколас Талеб присвоїв ім’я «Чорний лебідь». Матісса очікувала сита кар’єра юриста. Але раптовий приступ апендициту і наступна операція прикували його до ліжка на три місяці. Мама принесла Анрі все, що потрібне для малювання, і з цього моменту хлопчик круто змінив траєкторію свого життя. «Чорний лебідь» відкрив нові можливості для прояву сили духу, пристрасті і волі.

Зіркові гості на презентації проєкту Оксани Тодорової Golden Stories
Як ви можете сформулювати мету проєкту?

О.Т.: Минуле – історія.  Майбутнє – загадка.  Сьогодення – подарунок.  Ми закликаємо цінувати кожен день і проживати його з вдячністю і любов’ю в серці. Адже чим глибше ми здатні проаналізувати, вивчити і усвідомити історію, тим далі ми можемо спрогнозувати контури нашого майбутнього. 

У нашому проекті Golden Stories є частка гумору, багато емоцій і прикладів для особистої рефлексії і трансформації. Через золоті історії та картини ми намагалися відкрити портал спілкування з геніями минулого, легендарними для нас – людства ХХІ століття. Щоб виявити їх направляючу силу.

Сьогодні в ролі прими на сцені бізнесу виступає її величність інтуїція. Ми імпровізуємо. Ми створюємо нові правила на основі винятків. І це – справжнє мистецтво. Ми шукаємо нові смисли. Кажуть, світ ніколи не буде таким як раніше.  Але от питання: а чи був період, коли світ залишався незмінним і не змінювався?  Все тече, все змінюється в кожну епоху. І ми змінюємося разом з ним. І завдання нашого творчого проєкту – збільшити життєстійкість, знайти точки опори для динамічного рівноваги. Сьогодні гнучкість і адаптивність, натхнення, імпровізація, краса і творчість дають сили, наповнюють упевненістю і енергією для успішного майбутнього.

Повністю погоджуємося з Оксаною Тодоровою і сподіваємося втілені нею у такий художній спосіб тренди стануть вам в нагоді і надихнуть до такого ж творчого підходу в своєму житті!

Бесіду вела Віта Пасічник